سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 288792

حملات ناگهانی سرگیجه گاهی آن قدر شدید است که پس ازایجاد ترس و دلهره دربیماران و اطرافیان آن ها، بیمار را روانه اورژانس می‌کند. در این شرایط اگر دلیلی برای سرگیجه ناگهانی یافت نشود، ارزیابی گوش در اولویت قرارمی‌گیرد.

بیماری فشار گوش چیست؟

سلامت نیوز:حملات ناگهانی سرگیجه گاهی آن قدر شدید است که پس ازایجاد ترس و دلهره دربیماران و اطرافیان آن ها، بیمار را روانه اورژانس می‌کند. در این شرایط اگر دلیلی برای سرگیجه ناگهانی یافت نشود، ارزیابی گوش در اولویت قرارمی‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،خیلی از بیماران باورشان نمی‌شود که این حمله ناگهانی و خطرناک که ممکن است حتی موجب زمین خوردن بیمار شود ، می‌تواند ناشی از اختلالی در گوش باشد.یکی از اختلالات شایع گوش که با حملات ناگهانی سراغ بیمار می‌آید، سندروم منیر یا به صورت عامیانه بیماری فشار گوش است.

سندروم منیر بر اثر افزایش فشار گوش داخلی رخ می‌دهد. از آن جا که گوش داخلی مسئول حس شنوایی و تعادل است، بیماری منیر اغلب این توابع را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین علایمی مانند کاهش شنوایی، وزوز گوش (زنگ زدن در گوش) و سرگیجه بیشتر در بیماری منیر شایع است.

شیوع این بیماری در سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی بسیار بالاست. اگر چه درمان قطعی برای بیماری منیر وجود ندارد اما می‌توان با برخی از درمان‌ها علایم آن را کنترل کرد. درمان بیماری منیر توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha