جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 28881

سالمندان و افرادی که علائم ناراحتی‌های معده در ‌آنها آشکار می‌شود باید این ناراحتی‌ها را جدی بگیرند. گاهی درد معده یا تهوع نشان بیماری‌های معدی نیست بلکه نشانی است از سکته یا بیماری قلبی.

سلامت نیوز : سالمندان و افرادی که علائم ناراحتی‌های معده در ‌آنها آشکار می‌شود باید این ناراحتی‌ها را جدی بگیرند. گاهی درد معده یا تهوع نشان بیماری‌های معدی نیست بلکه نشانی است از سکته یا بیماری قلبی.
 
گزارشی که در خبرگزاری آلمان منتشر شده از حساس بودن ناراحتی‌های معدی خبر می‌دهد. اورسولا سلربرگ )Ursula Sellerberg(از اتحاد‌یه‌ی داروسازان آلمان می‌گوید، گاهی علائم ناراحتی‌های معدی نشانه‌ی سکته‌ی قلبی یا بیماری‌های قلبی مانند آنژین پکتوریس است.

آنژین پکتوریس همان آنژین صدری است که به دلیل نرسیدن خون کافی به قلب ایجاد می‌شود. علائم بیشتر بیماران درد یا فشار شدید در قفسه‌ی سینه است که ممکن است به بازوها‌، گردن، پشت و آرواره نیز گسترش یابد. برخی هم از سوء هاضمه و تهوع رنج می‌برند.

خوددرمانی نکنید!

همچنین دکتر اریک مارتین  از اتحادیه‌ی داروسازان آلمان، با بیان اهمیت علائم ناراحتی‌های مربوط به معده می‌گوید، در سنین بالای ۶۵ بهتر است با مشاهده‌ی این علائم قبل از مبادرت به خوددرمانی به پزشک مراجعه کرد.

بخصوص وقتی که درد معده یا ترش کردن و سوزش سر دل با علائمی مانند تب بالا، تهوع، مشکلات بلع غذا و خونریزی همراه باشد باید این علائم را جدی تلقی و به پزشک مراجعه کرد. همچنین درد همراه با از دست دادن غیر عادی وزن نیز باید جدی تلقی شود.

به گفته‌ی اریک مارتین، همین حساسیت را باید در مورد مبتلایان به بیماری‌های قلبی، آسم و دیابت نیز به خرج داد. همچنین اشخاصی که این علائم را به هنگام استفاده از قرص‌های مسکن یا داروهای مخصوص روماتیسم نشان می‌دهند باید احتمال بیماری‌های قلبی را از نظر دور ندارند.

اگر علائم ناراحتی‌های معدی بیشتر از ۳ بار در هفته ظاهر شود در بسیاری از این موارد نیاز به درمان‌های طولانی مدت است که باید زیر نظر پزشک هدایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha