به طور متوسط، در مراکز کنترل و پیشگیری بیماریها (CDC) به عنوان “اپیدمی” داروها، “روزانه” ۱۳۰ نفر در آمریکا در اثر مصرف دوز بالای مواد افیونی جان خود را از دست می دهند.

میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر چقدر است؟

سلامت نیوز: به طور متوسط، در مراکز کنترل و پیشگیری بیماریها (CDC) به عنوان “اپیدمی” داروها، “روزانه” ۱۳۰ نفر در آمریکا در اثر مصرف دوز بالای مواد افیونی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مرگ بر اثر مسمومیت با مواد مخدر- یا مصرف بیش از حد این مواد – از سال ۲۰۰۰ در همه مناطق و در بین همه گروه های قومی افزایش یافته است.

 در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰۲۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند. حدود ۶۸٪ از این مرگ و میرها مربوط به مواد افیونی بوده و تعداد آنها شش برابر بیشتر از سال ۱۹۹۹ است.

مواد مخدر شامل داروهای بدون نسخه مانند برخی از داروهای تسکین دهنده درد و داروهای غیرقانونی مانند هروئین است. مصرف مواد مخدر باعث سرخوردگی می شوند و به طور بالقوه اعتیاد آور هستند.

محققان در یک مطالعه مرگ و میر گسترده ی مربوط به مواد مخدر را در افراد آمریکایی بین ۱۵ تا ۶۴ سال بررسی کردند.

در میان این زیر مجموعه از جمعیت، ۹٪ از مرگ و میرها مربوط به مواد مخدر بود که براساس داده های مربوط به میزان مصرف بیش از حد این مواد بود. این رقم در کمتر از ۲۰ سال ۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش مرگ و میر در میان آمریکایی ها در سن کار محدود به مصرف بیش از حد مواد مخدر نبود، ولی افزایش سریع مصرف و سوء استفاده از مواد مخدر یکی از عوامل افزایش مرگ و میر است.

پزشکان معتقدند که مصرف مواد مخدر می تواند به روشهای مختلف فراتر از مصرف بیش از حد برود.

اینها شامل بیماریهای عفونی مانند HIV و هپاتیت و همچنین بیماریهای گردش خون، تصادفات ناشی از اختلال در قضاوت و خودکشی است.

افرادی که مصرف دائم مواد مخدر دارند، به طور کلی مرگ و میر بالاتری دارند.

محققان برای بررسی میزان مرگ و میر ناشی از مواد مخدر، داده هایی را از مرکز ملی آمار بهداشت (بخشی از CDC) بررسی کردند، که شامل بیش از ۴۴ میلیون مرگ در افراد در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال در ۵۰ کشور بالای ۱۸ سال بود.

آنچه آنها دریافتند این بود که مرگ ناشی از مواد مخدر یا به عبارت دیگر، کسانی که به مصرف بیش از حد دوز و اختلالات روحی و رفتاری مرتبط با مواد مخدر مربوط می شوند، فقط نیمی از مرگ و میرهای ناشی از مواد مخدر را منعکس می کنند.

مهمترین علل مرگ و میر ناشی از تأثیر مواد، علاوه بر مرگ های کد دارویی بر روی گواهی های مرگ، بیماری های قلبی عروقی و برای مردان در سن کار، علل خارجی مرگ است.

امید به زندگی برای افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند پس از سن ۱۵ سالگی، برای مردان ۱.۴ سال و برای زنان ۰.۷ سال به طور متوسط کاهش یافته است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha