شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 28883
سلامت نیوز : روستای قشلاق در چند کیلومتری شهر بروجرد یکی از روستاهایی است که تاکنون با نگاه ویژه مسئولان از خدماتی چون آب، برق و گاز برخوردار شده است ولی متاسفانه ساکنان این روستا با معضلی به نام زباله های شهری دست در گریبان هستند به طوریکه هم اکنون این روستا به ایستگاه موقت جمع آوری زباله های شهر بروجرد تبدیل شده است.

دغدغه زباله ها و سگ های ولگرد

این در حالیست که در آستانه فصل تابستان و گرم شدن هوا بوی تعفن این زباله ها و شیرآبه های ناشی از آن و هجوم سگ های ولگرد حاشیه شهر به این روستا به دغدغه ای حل نشدنی برای ساکنان روستای قشلاق تبدیل شده است و پیگیریهای خبرنگار مهر از زمستان سال گذشته تاکنون برای جابجایی ایستگاه موقت جمع آوری زباله از محل این روستا بی نتیجه مانده است.

خبرنگار مهر با حضور مجدد در روستای قشلاق با اعتراض ساکنان روستا مواجه می شود به طوریکه در بدو ورود به روستا پیر و جوان، شورای روستا و حتی روحانی مستقر در روستا نیز برای رساندن گلایه های خود از وضعیت موجود دور خبرنگار جمع می شوند.

روستائیان: متولیان امر پاسخگو نیستند

اهالی روستا در گفتگو با مهر عنوان کردند که با وجود پیگیری شورای روستا و مکاتبات مکرر در چند سال گذشته با نهادهای مربوطه برای انتقال ایستگاه حمل زباله از سر راه ورودی جاده روستا همچنان این موضوع لاینحل باقی مانده است.

رئیس شورای روستا نیز در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ کدام از متولیان امر پاسخگوی این مشکل نیستند از خبرگزاری مهر خواست تا دغدغه های مردم روستا را به گوش مسئولان برساند.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید اینکه ایستگاه موقت حمل زباله یاد شده مربوط به شهرداری است، اظهار داشت: در این ایستگاه زباله ها جمع می شوند تا به وسیله تریلی های زباله کش به محل اصلی دفن زباله منتقل شوند.

شهرداری: ایستگاه موقت زباله در نزدیکی روستا نیست!

منوچهر یوسفی مدعی است که ایستگاه موقت حمل زباله در مسیر روستای قشلاق نیست و تا روستا خیلی فاصله دارد و ادامه داد: زمین ایستگاه موقت حمل زباله با مالکیت شخصی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بدلیل بافت بروجرد و نداشتن زمین کافی هنوز نتوانستیم پس از سه سال پیگیری محل دفن پسماندهای ویژه را تغییر بدهیم و ما متاسفانه برای هر کار خدماتی در این شهر مشکل داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد افزود: تا به امروزعلی رغم تلاشهای مجدانه گروه کارشناسی که از تهران آمده است نتوانسته ایم محلی مناسب طبق استانداردها برای دفن زباله های شهری پیدا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان در آینده ای نزدیک محلی را جهت انتقال ایستگاه زباله پیدا کرده و این مشکل را برای همیشه مرتفع کرد.

معاون شهردار: برای جابجایی ایستگاه حمل زباله قولی نمی دهم!

یوسفی در پایان صحبت های خود با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان انتقال ایستگاه موقت جمع آوری زباله از نزدیکی روستای قشلاق وجود ندارد، تصریح کرد که در این رابطه نمی تواند هیچ قولی بدهد.

دغدغه های مردم روستای قشلاق در حالیست که معاونت خدمات شهری شهرداری بروجرد حتی در سخنان خود تاکید می کند که نمی تواند زمانی را هم برای انتقال این ایستگاه موقت جمع آوری زباله تعیین کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بروجرد نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: ما تلاش خود را برای انتقال و تغییر محل ایستگاه موقت حمل زباله در نزدیکی روستای قشلاق انجام خواهیم داد.

محیط زیست: دوسال دوندگی ما برای حل مشکل نتیجه ای نداشته است!

امیر ساکت با اشاره به مشکلات روستائیان به دنبال حمل زباله به این محل، تصریح کرد: اگر امکان جابجایی این ایستگاه در زمان کوتاهی وجود نداشته باشد باید از روشهای اصلاحی و فنی و مهندسی برای جلوگیری از سرایت امراض و تجمع سگهای ولگرد در این محل استفاده شود.

وی با یادآوری اینکه محیط زیست برای جابجایی این ایستگاه دو سال است که پیگیری و دوندگی می کند، ادامه داد: ولی متاسفانه تلاشهای ما در این زمینه هنوز به نتیجه نرسیده است.

به هر روی این روزها با گرم شدن هوا بازهم دغدغه ای به نام زباله های شهری در روستای قشلاق و خطرات ناشی از حمل زباله به این محل و همچنین تجمع سگ های ولگرد روستائیان را نگران کرده است که به نظر می رسد مسئولان امر به جای رفع مسئولیت از خود باید به دنبال حل این معضل که در آستانه سه سالگی قرار دارد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha