مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.

کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در اغلب استان‌های کشور طی روز‌های آینده/ وزش باد طی امروز و فردا در تهران

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، درباره آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور طی چند روز آینده گفت: امروز پنج‌شنبه و فردا جمعه آسمان اغلب مناطق کشور صاف است و افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی کشور را خواهیم داشت.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا جمعه خبر داد و گفت: از ظهر امروز پنج‌شنبه و طی فردا جمعه در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر با وزش باد شدید و افزایش دمای چهار تا هفت درجه‌ای مواجه خواهیم بود. از بعد از ظهر روز جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش باران و برف آغاز می‌شود.


ضیاییان در ادامه افزود: روز شنبه با توجه به گسترش و تقویت سامانه بارشی جدید در بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و در اواخر وقت به صورت پراکنده شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این روز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردار است.


ضیاییان با بیان این‌که روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی ادامه دارد، گفت: علاوه بر مناطق یاد شده در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور نیز احتمال بارندگی وجود دارد.


وی افزود: روز دوشنبه شاهد افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور و بارش برف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بارش باران و برف در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه تا سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دما حدود هشت تا ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که افت دما در سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت:  تهران آسمانی صاف همراه با وزش باد برای امروز و فردا پنج‌شنبه و جمعه دارد. از روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، اما در روز دوشنبه احتمال بارش باران و برف وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha