معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره بررسی پرونده 62 باغ در کمیته فنی باغات توضیحاتی داد.

سرانجام بررسی پرونده پرحاشیه 62 باغ پایتخت

سلامت نیوز: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره بررسی پرونده 62 باغ در کمیته فنی باغات توضیحاتی داد.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با پانا درباره بررسی پرونده 62 باغ در تهران که مسئولیت آن با معاونت شهرسازی است و در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد این وظیفه به مناطق شهرداری واگذار شود؟ توضیح داد: طبق مصوبه شورای شهر تهران باید کمیته فنی باغ تشکیل شود. از روزی که نمایندگان شورا و کمیسیون شهرسازی که جزو اعضای کمیته باغ هستند به ما معرفی شدند، جلساتی در این‌باره تشکیل شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: هر یک از مواردی که به کمیته فنی باغ ارجاع شده است و هر پرونده‌ای که پیچیده است باید سوابق آن در کمیته مذکور بررسی شود. حتی از مواردی که نیاز به بازدید داشت، بازدید شد و همه 62 پرونده رسیدگی شد.

وی گفت: تعدادی از پرونده‌ها برای صدور پروانه به مناطق ارسال شده است. برخی‌ها پروانه دریافت کرده‌اند. تعدادی هم به واسطه ارزش اکولوژیک باغ باید از سوی شهرداری تملک شود که دو مورد در دستور تملک است. نقشه مصوب تعدادی از باغ‌ها ایراد داشت که اعلام شد نقشه مصوب باید بر اساس ضوابط روز یا مصالحی که در کمیته فنی باغ تشخیص داده شده است، اصلاح شود.

اعضای شورای شهر تهران در نیمه اسفندماه سال گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران موضوع استفساریه شهردار درباره مجوز ساخت در 62 باغ را بررسی کردند. این استفساریه پرحاشیه با 14 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی سفید، مورد موافقت قرار گرفت و این 62 باغ می‌توانند بر اساس مصوبه قبلی شهرداری که اجازه می‌داد در 30 درصد فضای باغات، برج ساخته شود، ساخت‌وساز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha