سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران كه در صدر هیأتی در كنیا بسر می‌برد در دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس جمعیت صلیب سرخ كنیا و وزیر بهداشت سومالی از ارائه خدمات درمانی، دارویی، تجهیزات پزشكی و خدمات بهداشتی و آموزشی به ویژه در زمینه بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا خبر داد.

به گزارش فارس، ابوالحسن فقیه در دیدار با محمد حسین جرده وزیر بهداشت سومالی، با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر ایران در عرصه بین المللی بر ضرورت تقویت همكاری‌های دو جانبه تأكید كرد.

در این دیدار كه معاون وزیر زنان و رفاه سومالی نیز حضور داشت، فقیه آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را در خصوص ارائه خدمات درمانی، دارویی، تجهیزات پزشكی و خدمات بهداشتی، آموزشی به ویژه در زمینه بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا اعلام كرد.

در ادامه این دیدار، جرده وزیر بهداشت سومالی با تشكر از حمایت‌ها و توجه ویژه جمعیت هلال احمر ایران به كشورهای آفریقایی و ارائه خدمات عام المنفعه به مردم این كشورها از توسعه همكاری‌ها و بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی و خصوصأ داروهای ایرانی در كشور سومالی استقبال كرد.

در پایان این دیدار كه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در كنیا انجام گرفت، وزیر بهداشت سومالی نیازهای دارویی كشور خود را اعلام كرد و مقرر شد جمعیت هلال احمر ایران اقدامات لازم را به منظور تأمین نیازهای دارویی سومالی در دستور كار خود قرار دهد.

* برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت بحران توسط جمعیت هلال احمر ایران در كنیا

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در كشور كنیا با رئیس جمعیت صلیب سرخ این كشور دیدار و گفت‌وگو كرد.

ابوالحسن فقیه در دیدار با عباس گله رئیس جمعیت صلیب سرخ كنیا، با اشاره به حضور دو مركز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در كنیا و امضای تفاهم نامه جهت راه اندازی سومین مركز درمانی در شهر مومباسا، آمادگی جمعیت هلال احمرایران را در جهت توسعه همكاری‌های دو جانبه در خصوص مسائل آموزشی و درمانی اعلام كرد.

عباس گله نیز در ادامه این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور هیأت ایرانی در كشور كنیا، از جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یكی از جمعیت‌های ملی قدرتمند در زمینه مسائل بهداشتی ، درمانی، امدادی و فعالیت‌های بشردوستانه یاد كرد و تقویت همكاری‌های دوجانبه و فعالیت مراكز درمانی هلال احمر ایران را دركشور كنیا افتخاری بزرگ برای ملت این كشور دانست.

در پایان این دیدار مقرر شد نشست‌های مشتركی در خصوص بررسی راهكارهای توسعه همكاری‌ها و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت بحران توسط جمعیت هلال احمر ایران در كنیا صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha