سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: بخش اعظم فعالیت‌های وزارت بهداشت در درمان و پیشگیری از اعتیاد توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، مرضیه وحید دستجردی در دومین جلسه مشترك شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های تهران و البرز كه به ریاست دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل وزارت كشور برگزار شد، گفت: این وزارتخانه تاكنون در زمینه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد در كشور كارهای خوبی را انجام داده لیكن تاكنون بخش اعظم فعالیت‌های وزارت بهداشت در این حوزه‌ها توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، چرا كه این وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند وارد این حوزه‌‌ها شود.

وی افزود: در وزارت بهداشت مراكز پژوهشی همچون مركز ملی مطالعات اعتیاد وجود دارد كه در زمینه‌های درمان، پژوهش و سیاست‌گذاری در اعتیاد اقدامات و فعالیت‌های خوبی را تاكنون انجام داده است و وظیفه اساسی وزارت بهداشت در بحث اعتیاد نیز این است كه این سیاست‌گذاری‌ها را در درمان اعتیاد ارائه و آن را توسط بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اجرا كند.

وحیددستجردی افزود: وزارت بهداشت آمادگی خود را برای آموزش پزشكان و افراد متخصص و توانمند در درمان و نگهداری معتادان اعلام می‌كند لیكن این وزارتخانه با توجه به امكانات فعلی خود در حال حاضر نمی‌تواند مستقیماً وارد حیطه درمانی شود اما از طریق بخش خصوصی می‌توان در این حوزه وارد شد به شرطی كه این بخش از نظر مالی تامین شود.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: اگر در مراكز اقامتی درمان اجباری حرفه‌آموزی، مهارت‌آموزی و به‌طور كل تربیت صحیحی صورت نگیرد، مشكلات زیادی در آینده به بار خواهد آمد، لذا باید برنامه ریزی و سیاست گذاری منسجمی در این مراكز صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha