یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 289027

یک متخصص طب سنتی گفت: کنجد و روغن آن دارای خواص شگفت‌انگیزی هستند و به روش‌های خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: کنجد و روغن آن دارای خواص شگفت‌انگیزی هستند و به روش‌های خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی اظهار کرد: طبع کنجد در طب سنتی ایران گرم و‌تر بوده و یکی از دارو‌های گیاهی مغذی است که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: کنجد در طب سنتی خاصیت چاق کنندگی دارد؛ بنابراین افراد لاغر می‌توانند از کنجد و فرآورده‌های آن استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: افراد می‌توانند با تهیه پودری که از مخلوط کنجد، شکر، تخم خشخاش به نسبت مساوی و نصف وزن آن بادام درختی به دست می‌آید، روزی دو تا سه قاشق غذاخوری میل کنند؛ این پودر ملین و نرم کننده معده و روده‌ها است.

حاج حیدری افزود: افرادی که از گرفتی صدای خود رنج می‌برند می‌توانند با مصرف کنجد این عارضه را درمان کنند.


او ادامه داد: افراد برای تقویت، استحکام و جلوگیری از ریزش مو می‌توانند از ترکیب روغن کنجد با روغن زیتون و آب کمک بگیرند.

حاجی حیدری بیان کرد: کنجد برای تقویت کلیه به خصوص برای افرادی که آتروفی کلیه دارند مفید است. همچنین از کنجد به صورت ضماد برای درمان شقاق استفاده می‌شود.

او در ادامه افزود: استفاده از روغن کنجد به صورت خوراکی و موضعی برای افرادی که از اسپاسم و گرفتگی‌های عضلانی رنج می‌برند بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: کنجد دارای ویتامین‌های E، B، D و مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئن است. همچنین به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد.
او با بیان اینکه چربی موجود در روغن کنجد اسید‌های چرب اشباع نشده است، ادامه داد: بنابراین مصرف خوراکی آن باعث کاهش کلسترول مضر شده و برای بدن و سیستم قلب و عروق مفید است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: یکی از مناسب‌ترین روغن‌های گیاهی جهت تفت دادن غذا روغن کنجد است.

حاجی حیدری ادامه داد:کنجد و مشتقات مانند: ارده و روغن کنجد از دیدگاه طب سنتی و نوین از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند و از دیربازخواص غذایی و درمانی آن برای بشر شناخته شده است.
او در پایان توصیه کرد: مصرف مقدار زیاد کنجد برای بانوانی که باردار هستند ممنوع است؛ زیرا مصرف زیاد آن باعث سقط جنین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha