بسیاری از افراد تصور می کنند که سرماخوردگی نیاز به مراقبت خاصی ندارد و تنها با خوردن سوپ و استراحت به سرعت خوب می شوند. اما حقیقت این است که اگر قرار است به سرعت بهبود یابیم، بهتر است نکاتی مهم را رعایت کنیم.

۳ نکته مهم که به بهبود سرماخوردگی کمک می کند

سلامت نیوز: بسیاری از افراد تصور می کنند که سرماخوردگی نیاز به مراقبت خاصی ندارد و تنها با خوردن سوپ و استراحت به سرعت خوب می شوند. اما حقیقت این است که اگر قرار است به سرعت بهبود یابیم، بهتر است نکاتی مهم را رعایت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انتخاب، توصیه های متداول درباره سرماخوردگی کم تعداد نیستند اما برخی از این توصیه ها مهمتر و کاربردی تر محسوب می شوند:

خوراکی های قندی نخورید

هنگامی که سرماخوردگی دارید ، ممکن است احساس ضعفتان باعث شود مایل باشید مرتب خوراکی های شیرین بخورید، اما این کاری اشتباه است. در هنگام سرماخوردگی سعی کنید مواد قندی کمتری بخورید زیرا قند می تواند به سیستم ایمنی بدن شما لطمه بزند.

آب کافی بنوشید

هنگامی که سرماخوردگی دارید ، هیدراتاسیون بدنتان بسیار مهم است. اگر از نوشیدن مایعات به اندازه کافی غافل شوید، همین موضوع می تواند مانع روند بهبودی بدن شود. کم آبی بدن توانایی شما در مبارزه با عفونت را محدود می کند.

پرخوری نکنید

درست است که در هنگام بیماری احساس ضعف دارید اما سعی کنید از پرخوری پرهیز کنید چرا که پرخوری باعث می شود بدنتان نتواند آنگونه که باید به امور دیگر مثل مبارزه با بیماری بپردازد و به عبارتی دقیق تر دچار مشکلات ناشی از سرکوب وضعیت ایمنی بدن می شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha