یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

پرونده باند 3 نفره‌ با 16 فقره سرقت از منازل شمال شرق تهران در حالی صبح دیروز به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران رفت که یکی از متهمان پس از حکم اولیه به کشور آلمان متواری شد.

سرقت برای هزینه جراحی نامزد

سلامت نیوز: پرونده باند 3 نفره‌ با 16 فقره سرقت از منازل شمال شرق تهران در حالی صبح دیروز به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران رفت که یکی از متهمان پس از حکم اولیه به کشور آلمان متواری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از سال 94 با سرقت‌های سریالی از منازل مناطق پاسداران و سیدخندان در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس‌از مدتی اعضای باند 3 نفره‌ای در این خصوص دستگیر شدند. پیام، برزو و وحید 3 متهم این پرونده در همان بازجویی اولیه به 16 فقره سرقت اعتراف کردند و مدتی بعد در شعبه 8 کیفری محاکمه شدند.
قاضی پس‌از شنیدن اظهارات متهمان حکم قطع ید برای پیام و برزو دو متهم اصلی این باند را صادر کرد و وحید هم به حبس محکوم شد. این حکم با اعتراض دو متهم اول این پرونده مواجه شد و پرونده به دیوانعالی کشور رفت که در آنجا حکم پیام تأیید شد و حکم برزو نقض شد و پرونده به شعبه 2 دادگاه کیفری رفت.
پس‌از نقض حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور در خصوص برزو یکی از متهمان اصلی پرونده، او بلافاصله به کشور آلمان رفت و پرونده‌اش برای بار دوم به شعبه 8 ارجاع شد که قضات این شعبه حکم برائت را نقض کردند.صبح روز گذشته سومین جلسه دادگاه این متهمان در حالی برگزار شد که برزو به‌عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده حضور نداشت و وکیلش به جای او به دادگاه رفت.
وکیل برزو در دفاع از موکلش به قاضی گفت: در این پرونده برزو هیچ خطایی انجام نداده و در هیچ یک از سرقت‌ها سهیم نبوده است. پیام سال‌هاست که عاشق بنفشه خواهر برزو است و بنفشه هم به‌خاطر مشکلی که در یکی از پاهایش دارد تنها با انجام عمل جراحی می‌تواند راه برود. پیام از مدت ها قبل و به خاطر عشقی که به بنفشه داشته دست به سرقت‌ زده تا بتواند هزینه عمل جراحی وی را تأمین کند و در این میان هم برزو هیچ نقشی نداشته است.پس‌از شنیدن اظهارات وکیل برزو برای صدور رأی وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha