یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 289071

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در حال حاضر شستن دست‌ها مفیدترین و اثربخش‌ترین اقدام و ابزار برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا است.

بهترین اقدام برای در امان ماندن از کرونا چیست؟

سلامت نیوز: مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در حال حاضر شستن دست‌ها مفیدترین و اثربخش‌ترین اقدام و ابزار برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی منصوری امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه تا روز گذشته(۸فوریه) ۳۴ هزار و ۸۸۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان تایید شده است، افزود: از موارد تایید شده ۹۹.۲ درصد مربوط به چین است و تنها ۰.۸ درصد در دیگر کشورها شناسایی شده‌اند.


وی با بیان اینکه از کل مبتلایان ۲.۰۷ درصد جان خود را از داده اند و تنها ۱۷.۵ درصد از موارد شدید بیماری نیازمند بستری در بیمارستان هستند و باقی بدون بستری به صورت سرپایی قابل درمان هستند، گفت: لازم نیست حتما توصیه شود که مردم از ماسک استفاده کنند چراکه همین استفاده از ماسک یک چاقوی دولبه است به طوری که ضمن ممانعت از دریافت ویروس می‌تواند عاملی برای انتقال آلودگی هم باشد، ماسک عمومی پس از دو ساعت استفاده مرطوب می‌شود که می‌تواند آلودگی‌های محیط را جذب کند.


منصوری تصریح کرد: حتی در موارد استفاده از ماسک، ماسک معمولی کفایت می‌کند و نیازی نیست حتما از ماسک  N95  استفاده شود، این نوع ماسک بیشتر مصرف بیمارستانی دارد، آنچه در حال حاضر مهم است شستن‌ دست است به طوری که در ۵۰ تا ۷۰ درصد موارد می‌توان با شستن دست‌ها با آب و صابون و حتی صرفا آب مانع ابتلا شد، همچنین نظافت سرویس‌های دستشویی و وجود مایع دستشویی در این سرویس ها بسیار اهمیت دارد و باید اماکنی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها این امر را جدی بگیرند.

در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به فعال شدن واحد HSE شهرداری و آموزش ۴ هزار نیروی این مجموعه نسبت به ویروس کرونا، نسبت به اختصاص فضا یا کانکسی در سطح شهر به دانشگاه علوم پزشکی برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص این ویروس اعلام آمادگی کرد.


محمد عسگری در خصوص وضعیت پرنده فروشی در سطح شهر اراک بیان کرد: مدیریت این وضعیت در شهر به فرآیند اجرایی نیاز دارد در حالی که همه بار آن به دوش شهرداری گذاشته شده است، شهرداری طبق وظایف باید مزاحمت‌ها را پلمب کند که این امر با همکاری دستگاه قضایی انجام شد، پس از آن گفته شد که این پلمب باعث می‌شود که پرندگان از دست بروند که پس از آن مهلت تخلیه به واحدها داده شد تا پس از آن پلمب شوند که این امر را انجام ندادند.


وی با بیان اینکه واحدها و مغازه‌های پرنده‌فروشی زیر نظر اتحادیه هستند ولی اصناف توجهی به آنها ندارند، گفت: با تصمیم دستگاه قضا مقرر شد که این پرندگان به باغ وحش منتقل شوند که کار توسط شهرداری انجام شد، اما پس از آن محیط زیست اعلام مخالفت کرد و عملا این فرآیند ناتمام باقی مانده است.
عسگری تصریح کرد: اخیرا تصمیم بر این شد که یک سولهی به عنوان باغ پرندگان در نظر گرفته شود که زمین آن شناسایی شده است و اگر امور اداری انجام شود انتقال صورت می گیرد، اما در این بین همکاری اتحادیه و اصناف ضروری است چراکه شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری را به پیش ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha