سلامت نیوز : احمد دردشتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری كه به مناسبت پیوند اعضای از مرگ مغزی برگزار شده بود، اظهار داشت: در صورتی پیوند عضو از یك ایرانی به افاغنه ممكن است كه هیچ ایرانی به آن عضو احتیاجی نداشته باشد كه هنوز به چنین جایگاهی نرسیدیم.
وی با اشاره به اینكه پیوند عضو از یك فرد افغانستانی به هموطن خود در ایران صورت می‌گیرد، بیان داشت: پیوند قلب در كودكان كه در سال‌های گذشته در تهران، شیراز و خراسان انجام می‌شد از سال ۸۹ زمینه انجام آن در اصفهان ایجاد شده است.
موسس انجمن خیریه حضرت ابوالفضل استان اصفهان با بیان اینكه عفونت شایع‌ترین عارضه پیوند عضو است، ادامه داد: در موارد محدودی پیوندها پس می‌زند به گونه‌ای كه سال گذشته از شش پیوند تنها یك مورد گزارش شده و از ۸۰ درصد پیوند قلب انجام شده بیش از ۶۰ درصد مشكلی وجود ندارد و در پیوند كبد تنها یك مورد مشكل مشاهده شد.
وی اضافه كرد: قطع رابطه بیمار با پزشك بعد از پیوند در بسیاری از موارد سبب می‌شود كه پیوند پس بزند.
دردشتی با اشاره به اینكه آمادگی داریم كه در زمینه اهداء عضو از مرگ مغزی سرمایه‌گذاری كنیم، تا به این وسیله اهداء عضو از زنده كمرنگ شود، افزود: در حال حاضر ۱۵۶ نفر در لیست انتظار پیوند كلیه هستند كه طی دو ماه گذشته نزدیك به شش نفر اهداء عضو از مرگ مغزی و ۱۸ نفر از زنده به ثبت رسیدند.
وی از وجود هفت هزار و ۸۰۰ پرونده در خیریه حضرت ابوالفضل خبر داد و تاكید كرد: در سال گذشته ۱۴۴ پیوند كلیه از زنده و ۳۷ از مرگ مغزی انجام شد.
در دشتی از وجود ۱۸ هزار بیمار دیالیزی در كشور خبر داد كه تا چهار سال آینده دو برابر میشوند، گفت: بیماری دیالیز یك مرگ تدریجی است و نیاز به حمایت جدی مسئولان و خیرین دارند.
موسس انجمن خیریه حضرت ابوالفضل استان اصفهان گفت: در حال حاضر در زمینه هزینه دفن بیماران در باغ رضوان اصفهان با مسئولان شورای شهر و باغ رضوان به توافقات اولیه نرسیدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha