دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 289087

آیا تا به حال شده است افرادی را ببینید که مدت زمان زیادی می توانند لبنیات را نگهداری کنند؟ حتما با خودتان درباره ظروف مناسب برای نگهداری شیر و تخم مرغ و امثال آن ها فکر کرده اید. دفعه بعد که برای خرید به سوپرمارکت مراجعه و یخچال خود را تمیز کردید ، از نکات این بخش ازرازهای خانه داری نمناک استفاده کنید.

سلامت نیوز:آیا تا به حال شده است افرادی را ببینید که مدت زمان زیادی می توانند لبنیات را نگهداری کنند؟ حتما با خودتان درباره ظروف مناسب برای نگهداری شیر و تخم مرغ و امثال آن ها فکر کرده اید. دفعه بعد که برای خرید به سوپرمارکت مراجعه و یخچال خود را تمیز کردید ، از نکات این بخش ازرازهای خانه داری نمناک استفاده کنید.

شیر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شیر و دیگر محصولات لبنی را در خنک ترین قسمت یخچال قرار دهید تا هنگام بازوبسته کردن در یخچال گرمای کمتری به آن برسد.بهتر است که یک هفته بعد ازخرید ، شیر را مصرف و تمام کنید اما دوغ را می توانید درعرض یکی دو هفته استفاده کنید .

شیرهای غیر لبنیاتی مثل شیر سویا ، بادام ، نارگیل باید در عرض هفت تا 10 روز مصرف شود.زمانی که شیری را از سوپرمارکت می خرید ، حتما از بسته بودن و پلمب بودن در آن مطمئن باشید تا مزه و بوی آن تغییر نکرده باشد.بستنی نیزمی تواند دو تا چهار ماه سالم بماند، مگر این که آن را در فریزر نگهداری کنید . دردمای فریزررشد باکتری ها تا حد زیادی آهسته می شود . اگر بستنی خانگی درست می کنید ، باید از تخم مرغ پاستوریزه استفاده کنید.

 پنیر

پنیرهای فراوری شده نیز می توانند به مدت سه تا چهار هفته در یخچال دوام بیاورند .خانم های باردار، کودکان ، نوجوانان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند ، نباید پنیر های غیر پاستوریزه را مصرف کنند و در نتیجه باید روی برچسب را مطالعه کنید .پنیرهای نرم اغلب نسبت به پنیرهای سفت، دوام کمتری دارند.

  ماست

تاریخ روی ماست را مشاهده کنید و یک تا دو هفته بعد از خرید ماست ، می توانید از آن استفاده کنید.

یکی از نکات مهم خانه داری در زمینه درست کردن ماست خانگی جلوگیری از ترش شدن آن است؛ چنان چه مایه ماست شما ترش باشد آن را داخل دستمالی بگذارید تا رطوبت آن گرفته شود و بعد آن را به شیر ولرم اضافه کنید تا ماست شیرین شود . برای طعم بهتر ماست آن را داخل ظرف سفالی بریزید. برای جلوگیری از ترش شدن ماست آن را در دمای محیط قرار ندهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha