بهتر است که نوزاد را از هفت ماهگی به مرور به آب میوه های طبیعی عادت بدهید که بهترین آن آب سیب است. در ادامه طرز تهیه چند نوع غذای کمکی به نوزادان و کودکان را ارائه داده ایم .

نکاتی برای تغذیه نوزادان و کودکان از 7 ماهگی تا 2 سالگی

سلامت نیوز:بهتر است که نوزاد را از هفت ماهگی به مرور به آب میوه های طبیعی عادت بدهید که بهترین آن آب سیب است.  در ادامه طرز تهیه چند  نوع غذای کمکی به نوزادان و کودکان را ارائه داده ایم . 

حریره بادام مخصوص

مواد لازم مغز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بادام شیرین و خام : 5 عدد آب : دو سوم لیوان آرد برنج قهوه ای: یک قاشق غذاخوری شیره انگور طبیعی :2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مغز بادام را با آب داغ خیس و پوست کنید و همراه آب، در مخلوط کن قرار دهید، سپس در ظرف کوچکی بریزید و بعد آرد را اضافه کنید و روی اجاق با حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا بجوشد . دراین حال حریره را از روی اجاق بردارید و عصاره کشمش را به آن بیفزایید و صبر کنید تا خنک شود .

سپس کودک خود را با آن تغذیه کنید. 

نوع دیگر حریره بادام

در این نوع حریره بادام از آرد جوانه گندم استفاده می شود. جوانه گندم را خشک و آسیاب کنید و آرد جوانه را به دست آورید و در غذای کودک استفاده کنید.

هفته ای دو بار کودک خود را با انواع حریره تغذیه کنید.

 حریره فندق

این حریره نیز مثل حریره بادام تهیه می شود ،  با این اختلاف که به جای بادام از پنج عدد فندق خام درشت استفاده می شود.این حریره برای کودکانی که یبوست مزاج دارند مفید است.

 سوپ سبزیجات

کودک خود را دو بار در هفته با این سوپ تغذیه کنید .

مواد لازم 

برنج قهوه ای نیمکوب شده :

یک قاشق غذا خوری بلغور گندم: 

یک قاشق مربا خوری جو پوست کنده نیمکوب شده:

یک قاشق غذا خوری ماش: مقداری گشنیز و جعفری خرد شده :

2 قاشق غذا خوری نمک:

به مقدار کم همه مواد را با دو ونیم لیوان آب در ظرف لعابی یا سفالی بریزید  و روی اجاق بگذارید تا به مرور پخته شود و جا بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha