دولت ژاپن در گزارش سالانه پیشگیری از خودكشی هشدار داد كه بازماندگان فاجعه اخیر زلزله و سونامی در این كشور با خطر ابتلا به مشكلات روانی شدید و نگران كننده مواجه هستند.

سلامت نیوز : دولت ژاپن در گزارش سالانه پیشگیری از خودكشی هشدار داد كه بازماندگان فاجعه اخیر زلزله و سونامی در این كشور با خطر ابتلا به مشكلات روانی شدید و نگران كننده مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است كه بسیاری از بازماندگان این بلایای طبیعی ویرانگر ممكن است در سالهای آتی عمر خود دچار اضطراب طولانی مدت شوند هر چند ممكن است علائم آنها به مراتب خفیف‌تر از بیماریهای روانی بالینی مثل افسردگی باشد.

یوشیهارو كیم رییس بخش بزرگسالان در انستیتو ملی سلامت روان از موسسات وابسته به دولت ژاپن و نویسنده این گزارش تاكید كرد: زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی و فجایع هسته‌ای ناشی از این زمین لرزه بسیاری از مردم شمال ژاپن را شوكه كرد و ضربه روحی سختی به آنها وارد ساخت. بسیاری از مردمی كه از بلا جان سالم بدر برده‌اند به این خاطر كه بستگانشان نتوانستند از آن شرایط نجات پیدا كنند و جانشان را از دست دادند، دچار عذاب وجدان شده‌اند و احساس گناه می‌كنند.

در این گزارش همچنین آمده است: شوك ناشی از دیدن اجساد آسیب دیده برای پیدا كردن اجساد خانواده‌هایشان بسیاری از مردم را دچار حالت‌های افسردگی شدید و اندوه عمیق كرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این كارشناس دولتی تصریح كرد كه مقامات توكیو باید خدمات معاینات بهداشت روانی را برای تك‌تك افراد مصیبت دیده ارائه كنند تا در صورت نیاز آنها را تحت درمان‌های تخصصی قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha