دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی شدند که ۵۹ هزار نفر از آنها مرد و ۵۱ هزار نفر نیز زن بودند و از این تعداد، ۱۳ هزار و ۷۷۶ بیمار جدید مبتلا به سرطان پستان بودند.

۲۷ درصد سرطان‌ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است

سلامت نیوز:دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی شدند که ۵۹ هزار نفر از آنها مرد و ۵۱ هزار نفر نیز زن بودند و از این تعداد، ۱۳ هزار و ۷۷۶ بیمار جدید مبتلا به سرطان پستان بودند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا میرزایی در نشست خبری این کنگره که در مرکز تحقیقات سرطان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲.۵ درصد از کل سرطان ها و ۲۷ درصد از سرطان ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است و به عبارتی، شایع ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان است.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سرطان پستان زنانی را مبتلا می کند که بیشتر در سنین فعال و آماده به کار هستند. سن ابتلا به سرطان پستان در کشور کاهش یافته است و بیماران، خانواده های آنها و جامعه با مشکلاتی روبرو می شوند و این بیماری از نظر اجتماعی و اقتصادی برای کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.


فشار آمریکا مانع از حضور سخنرانان خارجی کنگره بین المللی سرطان پستان شد 
وی یادآور شد: تمام جنبه های سرطان پستان از جمله روش های پیشگیری، تشخیصی، درمانی و توانبخشی و مسائل تغذیه ای، روانی و ژنتیک در پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان بررسی می شود و با وجود علمی بودن این کنگره و بررسی منافع و سلامت بیماران، اما با فشار آمریکایی ها، هیچ یک از سخنرانان خارجی حاضر به حضور در این کنگره نشدند. مسائل سیاسی که آمریکا به دنبال آن است در مجامع علمی و سلامت بیماران، موثر است.
دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان افزود: در این کنگره از اساتید و پزشکان صاحب نام خارجی و ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کردند، دعوت کرده بودیم و حتی بلیط و ویزا هم برای آنها صادر شده بود، اما تحریم ها مانعی برای حضور آنها شد و در این کنگره چهار ویدیو کنفرانس با این اساتید خواهیم داشت.


میرزایی گفت: در این کنگره علاوه بر سخنرانی ها، ۱۰ پنل برگزار می شود و موضوع یکی از این پنل ها، چگونگی توزیع نیروی انسانی، تجهیزات و دارو در کشور برای بیماران مبتلا به سرطان پستان و افزایش دسترسی و عدالت در دسترسی به خدمات است.


دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان اظهار داشت: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که مقالات مروری حذف و در مجموع ۱۸۰ مقاله، پذیرفته شد که از این تعداد، ۱۲ مقاله در سالن اصلی و بقیه در قالب پوستر و سخنرانی سریع به مدت ۵ دقیقه، ارائه خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشور و نیاز به درمان آنها باید با حداقل امکانات حداکثر خدمات را به آنها ارائه دهیم.
 میرزایی افزود: سرطان پستان در بین مردان بسیار نادر است و یک درصد از موارد ابتلا به سرطان پستان مربوط به مردان است، اما نوع درمان این بیماری در مردان تفاوتی با زنان ندارد و نتیجه طول عمر آنها نیز تفاوت چندانی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha