شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 28923
سلامت نیوز : متخصصان تغذیه و سلامت در آمریكا با بررسی آزمایشات بیشتری روی خواص مختلف و مفید كلم بروكلی خاصیت ضد سرطانی این سبزی را تایید كردند.

به گزارش  ایسنا، كلم بروكلی حاوی ماده‌ای موسوم به سولفورافان است كه به طور انتخابی سلولهای سرطانی را مورد هدف قرار داده و این سلولها را به روش موثر نابود می‌سازد.

این ماده در عین حال روی سلولهای طبیعی و سالم عضو مربوطه تاثیر منفی بر جای نمی‌گذارد. این متخصصان در آزمایشات خود تاثیر سولفورافان موجود در كلم بروكلی را روی سلولهای سرطانی پروستات مورد بررسی قرار دادند.

دكتر امیلی هو، متخصص و كارشناس اصلی این مطالعات در انستیتو پائولینگ در دانشگاه دولتی اورگون در این باره گفت: ماده سولفورافان كه به مقدار زیاد در كلم بروكلی و برخی از انواع سبزیجات دیگر از این گروه یافت می‌شود از عملكرد آنزیم‌هایی موسوم به HDAC جلوگیری می‌كند. عملكرد بازدارنده این آنزیم‌ها به لحاظ دارویی و رژیمی از سوی این متخصصان مورد آزمایش قرار گرفته است.

دكتر هو در بیانیه‌ای تاكید كرد: آزمایشات ما نشان داد كه با دستكاری و ایجاد تغییرات در فعالیت این آنزیم می‌توان روی عملكرد ژن‌های خاموش به گونه‌ای تاثیر گذاشت كه فعالیت طبیعی سلولهای بدن دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وی تصریح كرد: این یافته نشان می‌دهد كه اگر ما تصور داشته باشیم از سولفورافان بعنوان یك ماده ضد سرطان و درمانی در مبتلایان به سرطان استفاده كنیم به نتایج سودمندی دست خواهیم یافت و مطالعات اخیر ما در واقع خاصیت ضد سرطانی كلم بروكلی را كه حاوی این ماده است تایید می‌كند.

این یافته‌ها در مجله «تغذیه مولكولی و مطالعات تغذیه» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha