سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دسترسی عادی هر فردی به داروخانه حداکثر با ۳۰ دقیقه پیاده روی آرام در همه مناطق شهری کشور محیا است، گفت: داروخانه‌های شبانه روزی حریم داشته و باید از یکدیگر فاصله منطقی داشته باشند.

رعایت حریم ایجاد داروخانه‌ها در کشور/۳۰ دقیقه پیاده روی آرام حداکثر زمان دسترسی به داروخانه

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دسترسی عادی هر فردی به داروخانه حداکثر با ۳۰ دقیقه پیاده روی آرام در همه مناطق شهری کشور محیا است، گفت: داروخانه‌های شبانه روزی حریم داشته و باید از یکدیگر فاصله منطقی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه ایجاد داروخانه شبانه روزی در مناطق مختلف کشور باید تابع آیین نامه‌های موجود باشد، گفت: تعداد داروخانه‌های شبانه روزی در مناطق متفاوت است، در برخی مناطق تقاضای داروساز‌ها برای داروخانه شبانه روزی بالا بوده و در برخی مناطق کمتر است.


وی با بیان اینکه داروخانه‌های شبانه روزی حریم داشته و باید از یکدیگر فاصله منطقی داشته باشند، افزود: فاصله منطقی ایجاد داروخانه‌ها در آیین نامه مشخص شده و قاعدتا در فاصله کم مجوز ایجاد داروخانه شبانه روزی صادر نمی‌شود.


جهانپور با تاکید بر اینکه در خصوص ایجاد داروخانه‌ها در سراسر کشور همه جا حریم‌ها رعایت شده است، تصریح کرد: حریم داروخانه قانون داشته و بسته به تعداد پزشک فعال در آن منطقه مجوز‌ها صادر می‌شود.


وی با بیان اینکه به ازای ۴ پزشک فعال در هر منطقه حریم داروخانه‌ها از حریم مشخص شده در قانون نصف می‌شود، گفت: در مناطقی که تراکم پزشک زیاد است امکان دارد داروخانه‌ها در مجاورت یکدیگر نیز بر اساس آیین نامه ایجاد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha