رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: دیوان عدالت اداری به داروسازان عنایت ندارد و درخواست داریم پیکر نحیف و ضعیف داروخانه ها را دست کاری نکنید.

داروخانه ها نباید تضعیف شوند/نگران اصرار دیوان عدالت هستم

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: دیوان عدالت اداری به داروسازان عنایت ندارد و درخواست داریم پیکر نحیف و ضعیف داروخانه ها را دست کاری نکنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا شانه ساز، در جلسه ای که به همت انجمن داروسازان تهران با تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، افزود: دشمن همیشه سعی براین داشته تا با تحریم های دارویی مردم کشورمان را اذیت کند و هم اکنون هم از لحاظ دارویی در نوک حمله آمریکا و دشمنان خارجی هستیم ولی خوشبختانه با همت داروسازان این اتفاق نیفتاده است و مردم دسترسی آسانی به دارو دارند و قیمت دارو هم بسیار مناسب است و گرانترین داروها را هم با مناسب ترین قیمت عرضه می کنیم.


وی اظهار داشت: ۹۷ درصد داروها که در کشور تولید می شوند و ۳ درصد دارویی که وارد می شود.
شانه ساز ادامه داد: کشور ما امروزه به توانمندی های بسیار خوبی در زمینه دارو رسیده است به صورتی که هر داروی جدید در دنیا ارائه شود ما در کمترین زمان ممکن در کشور تولید خواهیم کرد و این ادعای بسیار بزرگی است که در کمترین حوزه ای اتفاق می افتد.


رئیس سازمان غذا و دارو افزود: داروسازانی که این اتفاقات بسیار خوب را در کشور به نتیجه رسانده اند متاسفانه در بخش خدمات دیده نشده یعنی داروخانه به عنوان یک بنگاه اقتصادی همیشه مورد اتهام بخش های غیر مرتبط وغیر کارشناسی بوده ولی در بازرسی های هدفمند سازمان های قضایی مشخص شده که پایین ترین تخلف را در گروه و صنوف پزشکی دارند که بعد از این بازرسی ها تقدیر از داروخانه ها به عمل آمد.


وی گفت: بنده از اصرار دیوان عدالت اداری در تحت فشار گذاشتن داروخانه ها نگرانم، امروزه داروخانه ها در بدترین شرایط اقتصادی قرار دادند و بدون منت به مردم در حوزه سلامت با بیشترین فشارهای وارده خدمت رسانی می کنند که وظیفه ما و مسئولین است که حوزه سلامت و به خصوص داروخانه ها را حمایت نماییم.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: هم اکنون داروخانه ها از بیمه ها و به خصوص بیمه سلامت چندین ماه طلب دارند چرا باید مسئولین غیر مرتبط  داروخانه ها را تحت فشار بگذارند و تعرفه حق فنی را باطل نمایند! این حکم بسیار اشتباه است و درخواست داریم با تصمیم مناسب این حکم را دیوان محترم عدالت اداری لغو نماید.


شانه ساز گفت: در سند جامع داروخانه ها که چندی پیش توسط سازمان غذا و دارو ابلاغ شده بنابر این است که داروخانه ها از محل فروش دارو درآمدشان زیاد نباشد در عوض از محل ارائه خدمات اقتصادشان پررنگ شود که متاسفانه دیوان عدالت اداری دست به نقطه ای گذاشته که داروخانه ها مجبور به کالا فروشی شوند و صد صدر صد خلاف سیاست های سازمان جهانی بهداشت عمل نمایند.


وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری به داروسازان عنایت ندارند و درخواست داریم پیکر نحیف و ضعیف داروخانه ها را دست کاری نکنید، داروسازان در داروخانه ها با آرامش و زیر فشار های غیر کارشناسی سازمان های غیر مرتبط فعالیت مناسبی دارند و باید قدر این صنف را بدانیم.


رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: دیوان عدالت اداری ما را وارد باتلاق می کند، از نمایندگان مجلس هم خواستاریم پیگیری مناسبی داشته باشند تا خدمات دارویی در داروخانه ها با تدبیر مناسب به نتیجه خوبی برسد.


در ادامه، مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار داشت: داروسازان کشور ما از صنوفی هستند که بدون منت در حوزه سلامت در راستای سلامت مردم تلاش می کنند.


وی گفت: موضوعاتی درروزهای گذشته در زمینه لغو تعرفه حق فنی متاسفانه از سوی دیوان عدالت اداری مطرح شده که به شدت این احکام مورد انتقاد است و ما در مجلس پیگیر خواهیم بود و به زودی با مسئولینی از قوه قضائیه جلسه برگزار خواهیم کرد تا حق داروسازان در این زمینه ضایع نشود چرا که داروسازان خدماتی را در داروخانه ارائه می کنند و به بیماران مشاوره های مناسب در نحوه مصرف و …. می دهند.


شیخ افزود: تعرفه حق فنی در داروخانه ها باید به صورت قانونی تصویب شود که هر ساله داروسازان با این موضوع مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha