سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: مكیدن پستانك دهان را به حالت نیمه بسته در آورده و همین مسئله زمینه ورود میكروب را به دهان فراهم می‌سازد؛ این میكروب‌ها وارد حلق و سپس به سمت گوش رفته و منجر به عفونت می‌شود.

محمد‌حسین سلطانزاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: استفاده طولانی مدت از پستانك به خصوص در كودكان زیر 2 سال، تأثیر نامطلوبی بر روی سیستم فك و دندان آنها می‌گذارد و این مسئله تمایل شیرخوردن در كودك را كاهش می‌دهد.

وی گفت: مكیدن و استفاده طولانی مدت از پستانك توسط كودك به میزان مشابهی بر سیستم دندان و فك تأثیر می‌گذارد ضمن اینكه فاصله افتادن بین دندان‌های فك بالا و پائین و عمیق شدن كام كودك از دیگر عوارض استفاده طولانی مدت از پستانك است.

استاد دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی عفونت گوش میانی را از دیگر عوارض استفاده طولانی مدت كودكان از پستانك دانست و افزود: از آنجایی كه حلق و گوش با هم ارتباط دارند، دهان راه خوبی برای ورود باكتری‌ و میكروب‌ها به حلق است؛ مكیدن پستانك دهان را به حالت نیمه بسته در آورده و همین مسئله زمینه ورود میكروب را به دهان فراهم می‌سازد؛ این میكروب‌ها وارد حلق می‌شوند و سپس به سمت گوش رفته و منجر به عفونت می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: آلوده بودن پستانك و دقت نكردن در تمیز نگه داشتن آن در بروز عفونت گوش نقش دارد ضمن اینكه عفونت گوش میانی در كودكانی كه به طور مدام از پستانك استفاده می‌كنند 90 درصد بیشتر از كودكانی است كه از پستانك كمتر استفاده می‌كنند این در حالی است كه درمان عفونت گوش طولانی مدت و پر هزینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha