آمادگی پیش از زایمان بر اساس این واقعیت است كه زایمان با آموزش و حمایت همسر یا مربی می تواند به صورت طبیعی و با عوارض كمتری صورت گیرد.

سلامت نیوز : آمادگی پیش از زایمان بر اساس این واقعیت است كه زایمان با آموزش و حمایت همسر یا مربی می تواند به صورت طبیعی و با عوارض كمتری صورت گیرد.
لازم است مادر و همراه وی ضمن شركت در كلاس های آموزشی روش ها و فنونی را یادبگیرند كه با اجرای آنها بتوانند در هنگام زایمان نقش فعال ایفا كنند.

براساس این گزارش استفاده از این روش ها به معنای حذف درد زایمان نیست بلكه مادران در طی این كلاس ها تشویق می شوند كه به بدن خود اعتماد پیدا كنند و با انجام تمرینات تنفسی، عصبی، عضلانی و شل سازی زایمان خود را هدایت كنند و بر درد و نگرانی و ترس از طریق كنترل بدن خود غلبه كنند.

هدف اصلی از تشكیل كلاس های آمادگی ایجاد نگرش مثبت در مادر و همراه وی در مورد زایمان، افزایش تحمل مادر نسبت به درد زایمان، كاهش نیاز به استفاده از دارو، افزایش آگاهی مادر و همراه وی نسبت به مراقبت های دوران بارداری و شیردهی، تغذیه مناسب و صحیح و بهداشت فردی، آشنایی با روند زایمان طبیعی و هدایت آن با استفاده از تمرینات آموخته شده، است.

گفتنی است بررسی ها نشان می دهد كه 90 درصد افرادی كه در این كلاس ها شركت می كنند، زایمان آنها به طور طبیعی و بدون نیاز به دارو برای كاهش درد انجام می شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha