یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 289304

افراد مبتلابه دیابت می توانند با رعایت نکاتی به زندگی عادی خود ادامه دهند معمولا افرادی که به دیابت مبتلا می شوند کنترل دیابت در کنار روال روزانه زندگی برایشان کمی سخت است اما می توان با راهکارهایی، استرس روزانه را کاهش داد و به راحتی از پس کنترل دیابت و عوارض احتمالی آن برآمد.

نکاتی که دانستن آن برای بیماران دیابتی لازم است

سلامت نیوز:افراد مبتلابه دیابت می توانند با رعایت نکاتی به زندگی عادی خود ادامه دهند  معمولا افرادی که به دیابت مبتلا می شوند کنترل دیابت در کنار روال روزانه زندگی برایشان کمی سخت است  اما می توان با راهکارهایی، استرس روزانه را کاهش داد و به راحتی از پس کنترل دیابت و عوارض احتمالی آن برآمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتربا شیوه های کنترل دیابت آشنا شوید :

  غذایی را برای مواقع اضطراری آماده کنید

قرص گلوکز یا پنج، شش تکه آب نبات همراه خود داشته باشید . هنگامی که قند خون به زیر 70 میلی گرم بر دسی لیتر می رسد و احساس سرگیجه و گرسنگی می کنید یا دچار لرزش می شوید، از این خوراکی استفاده کنید.

 قند خود را اندازه بگیرید

دستگاه سنجش قندخون را کنار تخت بگذارید تا فراموش نکنید هنگام صبح قبل از انجام هرکاری باید قندخون خود را تست کنید. براساس نوع درمان، پزشک توصیه می کند چه زمانی باید قندخون بررسی شود.

در بسیاری از افراد میزان قندخون پیش از صرف غذا باید چیزی بین 70 تا 130 میلی گرم بر دسی لیتر باشد و یک یا دو ساعت پس از صرف غذا قندخون فرد باید کمتر از 180 میلی گرم بر دسی لیتر شود.

 انسولین را همراه همیشگی خود بدانید

اگر برنامه غذایی مشخصی ندارید با پزشک خود درباره مصرف انسولین و پمپ های حاوی انسولین صحبت کنید چرا که می تواند به راحتی وارد برنامه درمانی شما شود.

استفاده از انسولین با اثربخشی سریع قبل از غذا یا همچنین استفاده از پمپ های انسولین پیش از غذا یا قبل از ورزش، گزینه هایی است که می توانید از پزشک خود مشورت بگیرید. معمولا این نوع انسولین پس از 30 دقیقه روی میزان قندخون تاثیر می گذارد. 

ورزش را شروع کنید

ورزش کردن را شروع کنید و سرعت تان را بالا ببرید. دیابت خود را با ورزش‌های متوسطی مانند پیاده روی و دوچرخه‌سواری کنترل کنید.

هر روز 10 دقیقه ورزش کنید و کم کم آن را به ۳۰ دقیقه در روز برسانید. با این روش خواهید دید که ورزش کردن برایتان ساده‌تر می شود و ضمناً فشار زیادی به بدنتان وارد نمی‌کنید.

 تنها ورزش نکنید

با کسی ورزش کنید که می‌داند شما دیابت دارید و بلد باشد اگر قند خونتان خیلی افت کرد چگونه به شما کمک کند. ضمناً ورزش کردن با یک نفر دیگر یا به صورت گروهی مفرح‌تر هم هست.

فراموش نکنید که کارت شناسایی که نشان می‌دهد دچار دیابت هستید، همیشه همراهتان باشد. کفش روفرشی خود را دردسترس بگذاریدکفش ها و جوراب های خود را دم در بگذارید تا پا برهنه بیرون نروید. دمپایی رو فرشی تان را نیز دم دست بگذارید تا فراموش نکنید که داخل خانه بپوشید.

 بررسی بدن پس از استحمام

بعد از استحمام هنگام خشک کردن خود، بدن تان را از نوک سر تا نوک پا بررسی کنید و ببینید آیا نقطه ای از بدن شما قرمز یا زخم شده است؟ جاهایی ازبدن را که رطوبت درآن جا باقی می ماند و باکتری تجمع می کند، از قلم نیندازید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha