درست همان روزهایی كه اخبار تلخ كودك‌آزاری «هانیه»، افكارعمومی را درگیر كرده بود، در گوشه دیگری از شهر، دست راست دختركی پس از ضرب و شتم شدید از سوی پدرش و سهل‌انگاری در مداوا، علیرغم انجام 9 عمل جراحی از آرنج قطع شد.

درست همان روزهایی كه اخبار تلخ كودك‌آزاری «هانیه»، افكارعمومی را درگیر كرده بود، در گوشه دیگری از شهر، دست راست دختركی پس از ضرب و شتم شدید از سوی پدرش و سهل‌انگاری در مداوا، علیرغم انجام 9 عمل جراحی از آرنج قطع شد.

به گزارش ایسنا، شیرین صدر نوری ـ مددكار انجمن حمایت از حقوق كودكان ـ درباره جزئیات این پرونده، اظهار كرد: آن گونه كه حدیثه گفته است، در واپسین روزهای فروردین ‌ماه امسال زمانی كه مشغول ارسال پیامكی از تلفن همراه خود بود، پدر و پدربزرگش نسبت به او حساس شده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، و از آن زمان است كه دردهای مكرر دست راست حدیثه آغاز می‌شود و مراجعه به شكسته‌بند خانگی توسط مادربزرگش هم فایده نداشت.

وی با اشاره به اینكه حدیثه فرزند طلاق است و حضانت او با مادرش بود، گفت: حدیثه به صورت موقت و تا پایان ایام امتحانات به همراه دو برادر كوچكترش نزد پدرش زندگی می‌كرد، پدری كه سابقه اعتیاد را در پرونده زندگی خود دارد.

صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با گذشت دو هفته درد دست حدیثه نه تنها قطع نشد بلكه در 11 اردیبهشت‌ماه به دلیل تشدید درد، پدرش او را به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل می‌كند، اما بنا به گفته حدیثه، به دلیل هزینه درمان، پدرش او را به خانه بازمی‌گرداند.

به گفته وی، پدر حدیثه چهار روز بعد و زمانی كه دست او تا بالای مچ سیاه شده بود، او را به بیمارستان شفای یحیاییان منتقل می‌كند.

مددكار انجمن حمایت از حقوق كودكان ادامه داد: حدیثه زمانی به بیمارستان شفا یحیاییان منتقل شد كه این عضو بدن او از بین رفته بود و علیرغم تلاش پزشكان و قراردادن دست او در یخ برای احیای عضو، در نهایت پس از انجام 9 عمل جراحی ناموفق، ناچار به قطع دست او از آرنج می‌شوند.

حضانت حدیثه به مادرش سپرده شده بود و او موقتا نزد پدر مانده بود

صدرنوری در ادامه، به گذشته زندگی خانوادگی حدیثه پرداخت و با بیان اینكه پدر و مادر حدیثه از یكدیگر جدا شده بودند، عنوان كرد: در حالی كه قاضی پرونده حضانت حدیثه و دو برادر كوچكترش را به علت عدم صلاحیت پدر، به مادر سپرده بود، اما از آنجا كه مادر در تهران جایی برای سكونت نداشت، به همدان نزد اقوام خود می‌رود و قرار بوده كه بچه‌ها نیز تا زمان اتمام ایام امتحانات نزد پدرشان بمانند. اما این فاجعه در ایام غیبت مادر رخ می‌دهد.

مددكار انجمن حمایت از حقوق كودكان با اشاره به كوتاهی و سهل‌انگاری پدر و همچنین مادری كه به تماس و شكایت‌های ناشی از درد كودكش توجه نمی‌كند، افزود: با توجه به سابقه بیماری عفونی حدیثه، والدین باید نسبت به درد این دخترك حساسیت بیشتری نشان می‌دادند، چرا كه بنابر اظهارنظر پزشكان معالج وی، این احتمال وجود دارد كه ضرب و شتم «حدیثه» منجر به آسیب‌دیدگی عروق دست وی شده و در نهایت، گسترش عفونت در دست راست او به دلیل غفلت از مراجعه به پزشك، منجر به قطع دست وی شده باشد.

صدر نوری با اعلام پذیرش وكالت این پرونده از سوی انجمن حمایت از كودكان، عنوان كرد: با توجه به مدارك موجود، در حال تنظیم دادخواستی علیه پدر حدیثه هستیم و این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌كنیم.

و امروز حدیثه در حالی در كنار هانیه، نیما و باربدی كه دیگر در میان ما نیست، قرار می‌گیرد كه شمار اخبار كودك‌آزاری‌ها در جامعه رو به افزایش است.

فریادهای این كودكان در ضعف‌های قانونی و اعتباری به گوش‌ مسئولان ذیربط نمی‌رسد یا آن را هم می‌توان به گردن مشكلات فرهنگی و اقتصادی جامعه انداخت و وجدان خود را آرام كرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha