آزمایشات انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد تغییر در رژیم غذایی می‌تواند روند پیشرفت بیماری‌های نقص سیستم ایمنی را کند سازد.

نقش مداخلات تغذیه‌ای در تسکین علائم MS

سلامت نیوز:آزمایشات انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد تغییر در رژیم غذایی می‌تواند روند پیشرفت بیماری‌های نقص سیستم ایمنی را کند سازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی انجام شده روی موش‌ها حاکی از آن است که مداخلات تغذیه‌ای می‌تواند در روند کند شدن بیماری‌هایی همچون ام‌اس (MS) که سیستم ایمنی را فعال می‌کنند، نقش داشته باشد.


ام‌اس شایع‌ترین اختلال التهابی است که بر اثر آن سیستم ایمنی به بافت‌های سالم آسیب‌زده و آن‌ها را از بین می‌برد. بر اثر این بیماری سیستم ایمنی غلاف میلین را که از سلول‌های عصبی در مغز و نخاع حفاظت می‌کند مورد حمله قرار می‌دهد . پیام‌رسانی عصب‌ها به مغز را مختل می‌کند.


این بیماری می‌تواند به ضعف ماهیچه‌ها، مشکل در حفظ تعادل و افت شناختی منجر شده که تمامی این علائم با گذشت زمان تشدید می‌شود.


محققان آمریکایی به تازگی به بررسی نقش متیونین نوعی آمینواسید در واکنش‌های التهابی بیش از حد در بیماری‌هایی از قبیل ام‌اس پرداختند. درحالیکه متیونین برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است، ممکن است با تاثیر منفی برای افرادی همراه باشد که در معرض بیماری خود ایمنی هستند.


محققان آمریکایی تاکید کردند: یافته‌های بدست آمده نشان داد در افراد مستعد به اختلالات خود ایمنی و التهابی از قبیل ام‌اس کاهش مصرف متیونین می‌تواند سلول‌های ایمنی که عامل بیماری هستند را تعدیل کند و با نتایج بهتری همراه باشد.


به گزارش  مدیکال نیوز تودی، برخی فراورده‌های حیوانی از قبیل گوشت و تخم‌مرغ حاوی میزان قابل توجهی از این نوع آمینواسید هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha