یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 289339

بسیاری ازما این موضوع را تجربه کرده ایم که شب ها قبل از خواب گرسنه می شویم و در این زمان ها هم معمولا به سراغ خوراکی های ناسالم می رویم.

سلامت نیوز: بسیاری ازما این موضوع را تجربه کرده ایم که شب ها قبل از خواب گرسنه می شویم و در این زمان ها هم معمولا به سراغ خوراکی های ناسالم می رویم.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این کار باعث می شود هنگام خواب با مشکلاتی جدی مواجه شویم اما وقتی شب‌ها گرسنه‌ایم و هوس غذاهایی مثل پیتزا کردیم، چه کنیم؟
برخی غذاها به طور بالقوه می توانند چرخه خواب شما را به هم بریزند. اما این غذاها افزون بر مشکلات چاقی و کالری بالا، می توانند به سوء هاضمه هم منجر شوند. اعتقاد بر این است که دو هورمون مهم مرتبط با گرسنگی ، می تواند با تغذیه مناسب کنترل شود.
 ارتباط چاقی ،کم خوابی و پیتزا
کسانی که کمترمی خوابند نسبت به افرادی که هر شب به مقدار کافی می خوابند ، کالری بیشتری مصرف می کنند. غذا خوردن در اواخر شب می تواند چرخه خواب شما را مختل کند . برای افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند، برش‌هایی از پیتزا می تواند ترشح اسیدهای معده را افزایش دهد.
ترکیب چربی موجود در پنیر و اسید موجود در سس گوجه فرنگی، می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد. به طور کلی غذاهای دارای اسید زیاد باعث ریفلاکس اسیدی می شوند  به خصوص هنگامی که نزدیک به زمانی باشد که غذا خورده اید.
 حتی اگر احساس سوزش سر دل نمی کنید ، این ریفلاکس می تواند باعث شود از خواب بیدار شوید و روز بعد نیز احساس خستگی کنید.
علاوه بر سوزش سردل ، مقدار چربی زیاد موجود در پنیر
می تواند به شما سوء هاضمه دهد که یک احساس کلی ناراحت کننده در طول شب است. پنیر پیتزا خوشمزه است ، به همین دلیل پیتزا یکی از غذاهای مورد علاقه مردم در سراسر جهان است.
اما همین غذا می تواند فشار شدیدی را بر دستگاه گوارش شما (عمدتاً حرکات روده شما) تحمیل و حتی هضم غذا را با اختلال مواجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha