سلامت نیوز :سازمان غذا و داروی آمریكا در یك گزارش جدید نسبت به مصرف دوز بالای یك داروی كاهش دهنده كلسترول هشدار داد.

به گزارش  ایسنا، این سازمان در بیانیه‌ای از شركتهای داروسازی تولید كننده این دارو موسم به «Zocor» یا «سیمواستاتین» درخواست كرد كه در برچسب‌های ایمنی این دارو تغییراتی را اعمال كنند چون دستورالعمل‌های فعلی كه روی این برچسب‌ها درج شده‌اند، می‌توانند برای بیماران مشكل ساز باشند.

پزشكان می‌گویند این دارو معمولا توام با رژیم غذایی مناسب و ورزش كردن تجویز می‌شود تا بتواند مقدار لیپوپروتئین یا كلسترول بد را تا حد زیادی در بدن كاهش دهد.

مقامات سازمان غذا و داروی آمریكا در گزارش جدید تاكید كردند بالاترین دوز تایید شده برای مصرف سیمواستاتین كه 80 میلی گرم است، می‌تواند خطر آسیب عضلانی را بویژه در 12 ماه نخست مصرف این دارو تا حد مقابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

این مقامات تشریح كردند كه دوز 80 میلی گرم از داروی سیمواستاتین فقط باید برای بیمارانی تجویز شود كه داروی مزبور را مدت 12 ماه بیشتر مصرف كرده‌اند اما دچار هیچ گونه مسمومیت عضلانی نشده‌اند. ولی این دوز بالای دارو نباید برای بیماران جدید تجویز شود چون می‌تواند آنها را با مشكلات جدی مواجه سازد.

به گزارش شبكه خبری ان‌بی‌سی، دكتر اریك كولمن از كارشناسان مركز ارزیابی و مطالعه داروی این سازمان خاطرنشان كرد: سازمان غذا و داروی آمریكا بازبینی‌های خو د را روی درصد ایمنی و بی خطر بودن دوز بالای سیمواستاتین تكمیل كرده است و به زودی تغییرات دستورالعمل مصرف روی برچسب‌های این دارو را اعمال خواهد كرد تا از خطر آسیب‌های عضلانی ناشی از مصرف دوز بالای داروی فوق پیشگیری شود.

وی افزود: ما می‌خواهیم مطمئن شویم كه متخصصان و درمانگرها نیز از این تغییرات مطلع شوند و دارو را با احتیاط بیشتری برای بیماران خود تجویز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha