یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها به دلیل حذف بسیاری از متقاضیان افزایش می‌یابد.

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی

سلامت نیوز: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها به دلیل حذف بسیاری از متقاضیان افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه غربالگری و پالایش طرح اقدام ملی مسکن در تمامی استان‌ها به اتمام رسیده است، گفت: در برخی از استان‌ها تا ۶۶ درصد و در برخی استان‌ها تا ۳۵ درصد واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن بوده‌اند که مابقی ثبت‌نام کنندگان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شده‌اند و برخی از متقاضیان هم در هنگام مراجعه ممکن است به دلیل نداشتن سابقه سکونت ۵ ساله در شهرهای خود در این طرح حذف شوند.

 
او با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند برای ارائه شکایت و همچنین دلیل حذف شدن خود به ادارات کل مراجعه کنند که ممکن است برخی از مراجعه‌کنندگان شرایطشان پذیرفته شود.
 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی از ثبت‌نام کنندگان ممکن است در سال‌های پیش در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده باشند، اما بعد از گذشته مدتی انصراف داده باشند، اما هنوز فرم "ج" آن‌ها همچنان قرمز مانده است که در هنگام مراجعه به ادارات کل فرم "ج" آن‌ها سبز می‌شود و واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن می‌شوند.

محمودزاده افزود: هم‌اکنون متقاضیانی که پیامک را دریافت کرده‌اند به همراه مدارک و اسکن مدارک خود بعد از دریافت نوبت از سامانه به ادارات کل مراجعه می‌کنند و در همان مراحل اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند.

او با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مسکن ملی در شهرهای جدید در مرحله معرفی و آماده‌سازی هستند، گفت: پیشرفت فیزیکی برخی از واحدهای مسکن مهر به ۳۰ درصد رسیده و برخی از این واحدها هم پول زمین را به عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌کنند.

 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از شهرها طرح اقدام ملی مسکن در مرحله آماده‌سازی زمین است و پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی دارد، اما برخی از متقاضیان هم ممکن است به صورت گروهی اقدام به ساخت واحد کنند که همین موضوع سرعت ساخت و پیشرفت فیزیکی واحدها را افزایش می‌دهد.
 

محمودزاده با اشاره به اینکه تسهیلاتی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: ممکن است کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده باشند و امتیاز داشته باشند می‌توانند از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای این موضوع استفاده کنند.

 
او با اشاره به اینکه با حذف ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت بسیاری از شهرها برای طرح اقدام ملی مسکن افزایش می‌یابد، به طوری که ظرفیت‌های شهر پردیس و پرند هم‌زمان با حذف متقاضیان فاقد شرایط افزایش می‌یابد و سهمیه این شهرها برای دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن بیشتر می‌شود.
 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در طرح اقدام ملی مسکن ۴۶ درصد از متقاضیان واجد شرایط بودند و ۵۳ درصد از متقاضیان حذف شدند که در پالایش نهایی تعداد حذف شدگان افزایش می‌یابد.

محمودزاده تأکید کرد: در طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین سهمیه در بین استان‌های مختلف مربوط به استان تهران بوده است.

او تاکید کرد: ثبت‌نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها برای متقاضیان افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهناز ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام وخسته نباشید من افرادی را می شناسم که خانه ندارند شغل ندارند پول پیش هم ندارند آیا دولت به این افراد کمک میکند آیا برای این اشخاص فکر کردند ممنون میشم اگر پی گیر این مسئله باشید از زحمات شما کمال تشکر را دارم
  • مهناز ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام وخسته نباشید من افرادی را می شناسم که خانه ندارند شغل ندارند پول پیش هم ندارند آیا دولت به این افراد کمک میکند آیا برای این اشخاص فکر کردند ممنون میشم اگر پی گیر این مسئله باشید از زحمات شما کمال تشکر را دارم