بیماری کبدچرب غیرالکلی یک مشکل جدی جهانی است که در حال وخیم تر شدن است.

فایده چای سبز با ورزش برای افراد مبتلا به کبدچرب

سلامت نیوز:بیماری کبدچرب غیرالکلی یک مشکل جدی جهانی است که در حال وخیم تر شدن است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نتایج تحقیق جدید محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد انجام منظم تمرین های ورزشی و مصرف نوشیدنی‌های فاقد کافئین می‌تواند برای افراد مبتلا به کبد چرب مفید باشد.


محققان دریافتند ترکیب چای سبز و ورزش موجب کاهش شدت بیماری کبدچرب مرتبط با چاقی تا ۷۵ درصد در موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب شد.
به دلیل شیوع بالا فاکتورهای پرخطر نظیر چاقی و دیابت نوع ۲، پیش بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به بیماری کبدچرب تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر برسد. در حال حاضر هیچ درمان معتبری برای این بیماری وجود ندارد.


در این مطالعه، به مدت ۱۶ هفته به موش‌ها رژیم غذایی پرچرب داده شد. برخی از این موش‌ها عصاره چای سبز مصرف کرده و ورزش منظم با دویدن با روی چرخ انجام می‌دادند. در مقایسه این موش‌ها با موش‌های گروه کنترل مشخص شد تنها یک چهارم رسوبات لیپیدی در کبدشان باقی مانده بود.


همچنین در موش‌های که تحت درمان فقط با عصاره چای سبز یا فقط ورزش قرار گرفته بودند تقریباً نیمی از چربی کبدشان در مقایسه با گروه کنترل باقی مانده بود.
«جوشوآ لامبرت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما معتقدیم پلی فنول های موجود در چای سبز با آنزیم‌های گوارشی ترشح شده در روده کوچک فعل و انفعال یافته و تا حدودی مانع از تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین غذا می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha