مدیرکل تجهیزات پزشکی، گفت: در قانون بودجه۹۹، مجلس این اختیارات قانونی را در اختیار ما قرار دهد که شبکه های توزیع سنتی تجهیزات پزشکی که از سال های قبل فعالیت می کردند، ساماندهی کنیم.

مجلس به ساماندهی توزیع سنتی تجهیزات پزشکی توجه کند

سلامت نیوز:مدیرکل تجهیزات پزشکی، گفت: در قانون بودجه۹۹، مجلس این اختیارات قانونی را در اختیار ما قرار دهد که شبکه های توزیع سنتی تجهیزات پزشکی که از سال های قبل فعالیت می کردند، ساماندهی کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حسین صفوی،  بر ضرورت ساماندهی پخش تجهیزات پزشکی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: همه در تلاش هستیم تا مسیر ورود کالای قاچاق، تقلبی و فاقد اصالت را به شبکه توزیع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی سد کنیم و در این مسیر گام‌های بلندی برداشته شده که البته هنوز کافی نیست.


وی افزود: بحث راه اندازی شبکه نظام مند توزیع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی که قابلیت نظارت و رصد داشته باشد، یک عزم جدی در حوزه وزارت بهداشت است، چرا که هر چقدر نظم و انضباط بیشتری در حوزه توزیع فراهم شود، مسلماً دستاوردهای ارزشمندی برای حوزه درمان و سایر حوزه‌های مرتبط به دنبال خواهد داشت و به عنوان یک زیرساخت می‌تواند علاوه بر بهینه سازی امکان برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها، بسیاری از نگرانی‌ها و معضلات دیگر را برطرف سازد.


صفوی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که در توزیع تجهیزات پزشکی، سالیان زیادی است که اصناف فعالیت می‌کنند و ما باید به گونه‌ای شبکه توزیع ساختارمند را پیاده سازی کنیم که از پتانسیل و ظرفیت اصناف بهره برداری کنیم. ضمن اینکه راه اندازی شرکت‌های پخش در این حوزه، باید به گونه‌ای باشد که پخش‌های تخصصی بر اساس نوع و ماهیت کالاها راه اندازی شود و هر دسته از کالاها، شرکت پخش مربوط به خود را داشته باشد.


مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، در خصوص سرعت کند راه اندازی شرکت‌های پخش تجهیزات پزشکی، گفت: دلیل اینکه راه اندازی شرکت‌های پخش رسمی در حوزه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کمی کند پیش می‌رود، عدم استقبال شرکت‌های تأمین کننده تجهیزات نیست، بلکه این است که یک سری مقدمات قانونی برای سرعت بخشیدن به این کار نیاز است که در حال تدارک آن هستیم.


وی، ضمن درخواست از مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم که در قانون بودجه ۹۹، مجلس این اختیارات قانونی را در اختیار ما قرار دهد که شبکه‌های توزیع سنتی که از سال‌های قبل فعالیت می‌کردند، ساماندهی کنیم. ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز مکاتبه‌ای با وزیر صمت انجام داده تا اتاق اصناف در این زمینه همکاری کنند و انشاالله با احترام به همه ذی نفعان این حوزه و با استفاده از ظرفیت اصناف، شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha