در این مقاله سعی بر این است که ضررهای بسیاری از این داروها و همچنین داروهایی که فواید بیشتری را دارند به اطلاع خوانندگان محترم برسانیم.

آیا داروهای گیاهی برای لاغری عوارض دارند؟

سلامت نیوز:امروزه افراد برای رسیدن به وزن دلخواه و تناسب اندام دست به هر کاری می‌زنند. محققان بر این باورند که بهترین راه رسیدن به تناسب اندام اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن می‌باشد. ولی در این میان برخی از افراد به دنبال راهکارهای دیگری نیز هستند. این افراد به دلیل عوارض داروهای شیمیایی، چندان تمایلی به استفاده از داروهای شیمیایی ندارند. به همین دلیل داروهای گیاهی برای لاغری استفاده می‌کنند، بدون این که از عوارض و مشکلات بعدی این داروها مطلع باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از لایف دایت در این مقاله سعی بر این است که ضررهای بسیاری از این داروها و همچنین داروهایی که فواید بیشتری را دارند به اطلاع خوانندگان محترم برسانیم.

چربی‌ها بیشتر در کدام ناحیه جمع می‌شوند

چربی‌ها بیشتردر ناحیه‌ی شکم و پهلو‌ها تلنبار می‌شوند که زیبایی فرد را از بین می‌برند، علاوه بر آن فرد را دچار بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی و میگرن می‌کنند.

هم‌چنین چربی‌های شکم خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند.

دلایلی که باعث می‌شود چاقی شکم به وجود بیاید

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث چاقی شکم افراد می‌شوند. دلایلی از قبیل استرس، ژنتییک، هورمون‌‌ها، بی تحرکی و همچنین تغذیه‌ی نامناسب باعث می‌شود توده‌ی چربی دور شکم و پهلو را در برگیرد.

چگونه می‌توان لاغر شد

برای لاغر شدن و لاغر ماندن باید رژیم غذایی به درستی رعایت شود و برای از بین بردن چربی‌های بدن باید متابولیسم بدن را افزایش داد. هم‌چنین از غذاهایی که حاوی نشاسته هستند، پرهیز کرد. کیک و غذاهایی که شکر دارند، پیتزا و چیپس از غذاهایی هستند که مانع لاغری می‌شوند.

وقتی این مواد غذایی از رژیم غذایی حذف می‌گردد، بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات‌ها شروع به تغذیه از چربی‌های ذخیره شده می‌کند. همچنین حذف قندها و نشاسته و کربوهیدرات‌ها باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن فرد می‌شود.

استفاده از دم نوش‌ها و داروهای گیاهی و تاثیر آن‌ها در لاغری

دم نوش‌هایی وجود دارند که به لاغر شدن افراد کمک می‌کند ولی هیچ کدام از داروهای گیاهی و دم نوش‌ها به تنهایی قادر به لاغر کردن نمی‌باشند و حتما باید عادات غذایی افراد تصحیح گردد.

ورزش نیز باید دربرنامه‌ی افراد وجود داشته باشد و استفاده از بعضی دم نوش‌ها در کنار ورزش منظم و اصلاح برنامه‌ی غذایی می‌تواند فرد را به هدف برساند. این دم نوش‌ها مقدار قند خون را در بدن کاهش می‌دهند و باعث پایین آمدن میزان استرس فرد می‌شوند.

چای سبز

یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی که سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی است و برای سلامتی مفید می‌باشد، چای سبز است. این چای دارای کافئین و همچنین آنتی اکسیدان‌هاست که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. می‌توان چای سبز را قبل از ورزش کردن استفاده کرد، چون تاثیر چربی سوزی را بیشتر می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از چای سبز کاهش اشتها می‌باشد. با استفاده از چای سبز می‌توان چربی‌های زیر شکمی را از بین برد. همچنین چای سبز خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

استفاده از ادویه‌ها برای لاغری

ادویه‌های تند به دلیل داشتن قدرت چربی سوزی، حس سیری را در فرد به وجود می‌آورند و به هضم غذا کمک می‌کنند این ادویه‌ها باعث فریب مغز می‌شود و اشتها را کنترل می‌کند.

فلفل، ادویه‌ی کاری باعث می‌شوند که بدن به جای ذخیره کردن کالری آن‌ها را بسوزاند برخی از این ادویه‌ها در غذا کمک بسیاری به لاغری می‌کند. ادویه‌هایی مانند دارچین، فلفل سیاه، زرد چوبه، زیره، هل، جنسینگ که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند. بهترین داروهای گیاهی و ادویه‌هایی که برای لاغری مناسبند.

افرادی که تا به حال به هر روشی که دست زده‌اند موفق نشده‌اند لاغر شوند می‌توانند از اثرات و فواید ادویه‌ها و داروهای زیر هم بهره‌مند شوند.

فلفل

فلفل‌ها انواع مختلفی دارند. فلفل قرمز، فلفل سیاه و فلفل دلمه‌ای. فلفل‌ها طبع گرم دارند این چاشنی‌ها کم چرب و همین طور سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و چربی‌های سالم هستند.

همچنین سم زدا می‌باشند که به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کنند ولی نباید در استفاده‌ی فلفل زیاده‌روی کرد زیرا موجب حساسیت بدن و سوزش معده و مشکلات گوارشی می‌شوند.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا نوعی گیاه بدون ریشه می‌باشد که برای درمان مشکلات پوست و مو و روده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که این گیاه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای لاغری شناخته می‌شود. اگر آلوئه‌ورا با آناناس ترکیب شود و با هم خورده شود سموم بدن نیز کاهش می‌یابد.

آناناس حاوی آنزیم بروملین می‌باشد که به هضم غذا کمک می‌کند. دارای فیبر است که از یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین آلوئه‌ورا لایه‌بردار می‌باشد و شکم و روده‌ها را پاکسازی می‌کند. آلوئه ورا هم دارای فیبر می‌باشد و سموم بدن را از بین می‌برد و از تجمع بافت‌های چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

جنسینگ

جنسینگ نوعی گیاه دارای ریشه است که بسیار مقوی می‌باشد و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. این گیاه باعث افزایش انرژی بدن می‌گردد و سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها را افزایش می‌دهد. هم‌چنین اشتها را کاهش داده و باعث تقویت حافظه و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می‌شود. از همین رو یکی از بهترین داروهای گیاهی برای لاغری  محسوب می‌شود.

می‌توان هم به صورت دم ن.ش و هم به صورت پودر از آن استفاده کرد. همچنین می‌توان پودر جنسینگ را روی سالاد ریخت و یا عصاره‌ی جنسینگ را روزی دو مرتبه هر بار ۱۵ تا ۲۵ قطره در چای یا آب معمولی نوشبد.

دارچین

دارچین سموم بدن را دفع می‌کند، عملکرد کبد را بهتر می‌کند، خون را پاکسازی می‌کند و در همه‌ی قسمت‌های بدن تاثیر می‌گذارد. همچنین باعث کاهش وزن می‌شود. دارچین خواص ضد باکتریایی و ضد انگلی دارد.

یکی از ادویه‌هایی است که با چاقی مبارزه می‌کند. می‌توان دارچین و عسل خالص را با هم ترکیب کرد و به همراه یک فنجان چای سبز میل کرد.

داروهای گیاهی بدون مجوز

اما علاوه بر گیاهان معرفی شده برخی از افراد از داروهای گیاهی که توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شوند، استفاده می‌کنند. داروهایی که اغلب به صورت مایعات هستند و اغلب با افزایش عملکرد کلیه‌ها درصدد کاهش وزن هستند.

افرادی که از این داروهای گیاهی استفاده می‌کنند بر این تصورند که این داروها هیچ گونه عارضه‌ای ندارنند و به دنبال تبلیغ این داروها در تلویزیون و ماهواره در صدد تهیه‌ی داروها برمی‌آیند این داروها که بیشتر فاقد مجوز بهداشت می‌باشند به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و بیشتر در باشگاه‌های ورزشی، عطاری‌ها و آرایشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

بسیاری از این داروها هم حاوی مواد روان گردان می‌باشند. چون به طور غیر قانونی تهیه می‌گردند از روی بسته بندی هم قابل تشخیص نیستند.

داروهایی که حاوی آمفتامین هستند و عوارض جبران ناپذیری برای افراد دارند. پس باید در نظر داشت. در صورت تمایل به لاغری و استفاده از گیاهان دارویی حتما باید با پزشک متخصص مشورت کرد. پزشک متخصص شما از نحوه‌ی کارکرد داروی گیاهی موردنظر شما آگاه است و مزایا یا معایب آن را با شما در میان خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha