بهترین خاصیت موجود در آب لیمو آنتی اکسیدان های موجود در آن است. به گفته یک متخصص تغذیه مقدار زیاد ویتامین C موجود در آب لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش جذب آهن و کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص کمک می کند.

مزایای شگفت انگیز آب لیمو

سلامت نیوز: بهترین خاصیت موجود در آب لیمو آنتی اکسیدان های موجود در آن است. به گفته یک متخصص تغذیه مقدار زیاد ویتامین C موجود در آب لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش جذب آهن و کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اما آیا نوشیدن آب لیمو واقعا می تواند به کاهش وزن، سم زدایی بدن و بالا رفتن سوخت و ساز بدن کمک کند؟

برخی از مطالعات در حیوانات نشان می دهد که ترکیبات لیمو ممکن است به کاهش وزن کمک کنند ،اما هنوز خیلی زود است تا بدانیم آب لیمو روی انسان و وزن او چه تأثیری دارد.

از آنجا که لیمو حاوی پکتین است، برخی افراد ادعا می کنند آب لیمو سبب کاهش وزن می شود. 

آیا آب لیمو باعث افزایش متابولیسم بدن می شود؟ بعضی از غذاها مانند فلفل به طورموقت سوخت و ساز بدن را از طریق خاصیت حرارتی غذا تسریع می کند، اما هنوز کارشناسان هیچ مطالعه ای را درمورد اینکه لیموها همان کار فلفل را انجام می دهند یا نه انجام نداده اند.

این تئوری که آب لیمو به عنوان “سم زدایی عالی” عمل می کند را تحقیقات هنوز ثابت نکرده اند. این یک تئوری رایج است، اما به غیر از ویتامین C زیاد موجود در آب لیمو، که در غذاهای دیگر نیز وجود دارد، شواهد علمی کمی وجود دارد که تأیید کند که آب لیمو سیستم بدن را بهتر از آب سم زدایی می کند.

در واقع، بدن به هیچ وجه نیازی به تمیز کردن و سم زدایی ندارد چرا که کلیه ها و کبد ما همه سم زدایی مورد نیاز بدن را انجام می دهند.

توصیه می شود که غذاهای پر فیبر مانند جو، لوبیا و حبوبات در رژیم غذایی شخص قرار بگیرد و از آب لیمو به عنوان یک ابزار جایگزین برای کاهش وزن (مثلاً نوشیدن آن به جای نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین) استفاده شود.

آب لیمو از آنجا که کم کالری است، ممکن است به کاهش کلی کالری و کاهش وزن کمک کند.

در مورد عوارض جانبی آب لیمو باید احتیاط شود. اسیدهای قوی مانند آب لیمو می توانند مینای دندان را از بین ببرند، مراقب باشید که دندان های خود را بعد از مصرف آب لیمو مسواک نکنید. درست بعد از مصرف فقط کافی است آب ساده ای را در دهان بچرخانید.

مسواک زدن دندانهای خود هنگام مواجهه با اسید مانند آب لیمو می تواند باعث فرسایش مینا شود که منجر به ایجاد حفره در مینای دندان می شود.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha