معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده پنج واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.

اضافه‌شدن ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال ۹۹

سلامت نیوز: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده پنج واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور هستند، اظهار کرد: تمام اعضای این سیستم را در اختیار داریم، به طوری که در این حوزه شرکت‌های ایرانی در حال فعالیت هستند و نیروی انسانی کافی در این صنعت وجود دارد و از سوی دیگر شاهد کاهش خروج داروسازان از کشور هستیم.


وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه تولید محصولی مانند شتاب‌دهنده‌ و سایر محصولات، گفت: این صنعت از توانایی بسیار خوبی برخوردار است، به شکلی که می‌توانیم ایده‌ها را به سرعت به محصول تبدیل کنیم. البته وجود سازمان غذا و دارو یکی از علل موفقیت این حوزه به شمار می‌رود، کاش ما در سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت سازمانی مثل غذا دارو داشتیم تا وقتی محصولی تولید می‌شود بتوانند به راحتی آن محصول را ثبت کنند و وارد بازار شود.


ستاری با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت در حوزه سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این شرکت‌ها را تقویت کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید داروها در کشور، توضیح داد: یک شرکت داخلی برنامه‌ریزی برای تولید انسولین را آغاز کرده است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده ۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV که در مراحل پایانی تایید هست، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتا ویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها هستند.


وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی نیز از اولویت‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری است، خاطرنشان کرد: پیچیدگی‌ دستگاه‌ها شناسایی شد و به دنبال حمایت از تولیدکننده داخلی هستیم.
ستاری در پایان با بیان اینکه باید از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای تقویت صنایع داخلی استفاده کنیم، گفت: سالانه حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات سموم می‌شود که این حرکت باید به سمت تولید بیوتک برود. باید از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جوانان و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha