برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های ویروسی، پزشکان توصیه می کنند بهداشت را رعایت کنیم. با توجه به شیوع کرونا، دستورالعمل های بهداشت عمومی همچنان بر این موضوع تأکید می کنند. اما آیا واقعاً شستن دست ها در زمینه اپیدمی مفید است؟

سلامت نیوز: برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های ویروسی، پزشکان توصیه می کنند بهداشت را رعایت کنیم. با توجه به شیوع کرونا، دستورالعمل های بهداشت عمومی همچنان بر این موضوع تأکید می کنند. اما آیا واقعاً شستن دست ها در زمینه اپیدمی مفید است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، هنگام جلوگیری از عفونت های ویروسی – به ویژه مواردی که از طریق قطرات سرفه و عطسه پخش می شود – شستن دست ها همیشه بهترین راه مبارزه و در خط اول است.

اکنون، در بحبوحه شیوع بیماری کرونا، شستن صحیح دست ها در مورد کنترل میزان عفونت، توصیه برتر مسئولان بهداشت است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در راهنمایی های خود در مورد چگونگی جلوگیری از ابتلا به عفونت اظهار داشت که مردم باید دستشان را به اندازه کافی و با آب و صابون بشویند.

با این وجود، مردم همچنان تردید می کنند که آیا امرساده ی شستن دست ها به عنوان بهداشت عمومی شخصی می تواند در زمینه ی بیماری های همه گیری اثر داشته باشد؟

داده های محققان نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد پس از استفاده از دستشویی دستان خود را نمی شویند.

تنها ۷۰٪ از  افرادی که به دستشویی می روند، دست خود را می شویند و فقط ۵۰٪ از آنها این کار را درست انجام می دهند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می گویند بهترین روش برای شستشوی دست ها نه تنها شستشوی آنها با آب بلکه استفاده از صابون و شستشوی کف دست، پشت دستها، بین انگشتان دست و زیر ناخنها است. شخص باید حداقل ۲۰ ثانیه دستانش را با صابون شستشو دهد و دستها را با حوله تمیز خشک کنند.

با این حال محققان خاطرنشان می کنند که افرادی که بعد از استفاده از دستشویی دستان خود را می شویند، بسیاری از آنها هرگز از صابون استفاده نمی کنند و زمانی کمتر از ۱۵ ثانیه برای شستن دستان صرف می کنند.

محققان در نظر دارند تا آموزش لازم شستشویی دستان را مخصوصا به مسافران فرودگاه های پر رفت و آمد بدهند.

معمولا فرودگاه های پر رفت و آمد نقش مهمی در گسترش بیماری های مسری دارند.

محققان استدلال می کنند که اگر تعداد بیشتری از افراد مکرر و صحیح دستان خود را بشویند، سرعت شیوع بیماریها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به طور خاص، اگر به جای ۲۰ درصد، ۶۰ درصد از مسافران هوایی دستان خود را صحیح و مکرر بشویند، می توانند تقریباً ۷۰٪ شیوع عفونت ها را کاهش دهند.

محققان می گویند که یکی دیگر از اقدامات مفید ممکن است تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح بیشتر در فرودگاه ها بخصوص مواردی باشد که تعداد زیادی از مردم با آنها در تماس هستند.

به عقیده محققان درگیری مردم با بهداشت مناسب می تواند یک راه حل ساده و مؤثر برای جلوگیری از انتقال عفونت ها و کاهش خطر ابتلا به همه گیری های گسترده جهانی باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha