سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 289429

یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: دیابت بیماری خاموش محسوب می‌شود و در کل دنیا هر ۶ ثانیه یک نفر بر اثر عوارض این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

فوت یک نفر در هر ۶ ثانیه به دلیل ابتلا به دیابت

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: دیابت بیماری خاموش محسوب می‌شود و در کل دنیا هر ۶ ثانیه یک نفر بر اثر عوارض این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی اکبر بنی هاشمی، متخصص بیماری‌های داخلی و دیابتولوژیست درباره بیماری دیابت، اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعاتی که وزارت بهداشت در سال ۲۰۱۶ منتشر شده ۹.۵ درصد از افراد جامعه ایرانی مبتلا به دیابت هستند که در شیراز این آمار ۱۰.۳ درصد است.


او افزود: دیابت بیماری خاموش محسوب می‌شود و در کل دنیا هر ۶ ثانیه یک نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهد و به طور کلی دیابتی‌های دنیا ۴۰۰ میلیون نفر هستند که اگر بخواهیم آن‌ها را به عنوان یک کشور در نظر بگیریم سومین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود.


متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به فوت یک نفر در هر ۶ ثانیه بر اثر دیابت گفت: ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا گرفتار دیابت‌ هستند که افزایش آگاهی آنها در مقابله و کنترل دیابت حائز اهمیت است.


او گفت:  ما باید به کمک رسانه‌ها آگاهی مردم را در مورد ریز فاکتور‌های بیماری دیابت افزایش دهیم .
بنی هاشمی درباره درمان دیابت با طب سنتی گفت: هرچند طب سنتی بخشی از طب جایگزین است، اما کار در حوزه پزشکی بر اساس مطالعات بالینی بوده، باید مطالعات بالینی طب سنتی  انجام شود  و بخش سودمند آن وارد طب شود، کسی منکر طب سنتی نمی شود، اما باید توجه داشت که بیشترین وظیفه طب سنتی در مقابله با دیابت نقش پیشگیرانه بوده نه درمان.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha