سلامت نیوز : پس از طوفان جاپلین آمریكا برخی افراد صدمه دیده از آن با یك عفونت قارچی نادر و برخی اوقات كشنده روبه‌رو شده‌اند كه بافت‌های بدن بیماران را سیاه كرده و منجر به رشد انگل در زخم‌هایشان می‌شود.

به گزارش فارس، دانشمندان می‌گویند این عفونت بدخیم زمانی رخ می‌دهد كه كثیفی یا زندگی گیاهی در زیر پوست ایجاد می‌شود. در برخی موارد این عفونت منجر به باز كردن دوباره زخم‌های بخیه شده برای پاك كردن عفونت‌ها شده است.

مركز كنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریكا اعلام كرده كه در حال بررسی این عفونت به حدی نادر است كه حتی بزرگترین بیمارستان‌های آمریكا شاید فقط یك یا دو مورد از آن را در سال شاهد باشند.

به نوشته آسوشیتدپرس، 3 نجات یافته از طوفان كه با این عفونت بستری شده بودند جان باخته‌اند اما مقام‌های رسمی اعلام كرده‌اند كه نقش این عفونت قارچی در مرگ آنها قطعی نیست.

این قارچ از رسیدن خون به مناطق آلوده جلوگیری كرده و منجر به قرمز و گندیده شدن بافت و سرانجام سیاه شدن آن می‌شوند.

اگر این عفونت زود شناسایی شود با تزریق‌های وریدی یا عمل جراحی قابل از بین رفتن است و برخی دانشمندان میزان مرگ و میر ناشی از آن را 30 درصد می‌دانند.

مقام‌های ایالت میسوری آمریكا تا كنون گزارش آلودگی 8 نفر از مجروحان طوفان 22 می به این قارچ را دریافت كرده‌اند كه همه آنها با آسیب‌های دیگری نیز روبه‌رو بوده‌اند.

اشمیت یكی از پزشكان بیمارستان جاپلین می‌گوید تا كنون 5 قربانی طوفان مبتلا به عفونت را تحت درمان قرار داده است.

وی می‌گوید در 30 سال سابقه طبابت خود فقط 2 مورد از این عفونت را دیده بوده كه هر دو در بیماران مبتلا دیابتی بدون درمان بوده است.

به گفته مقام‌های رسمی بیش از 1100 نفر به دلیل صدمات وارده پس از طوفان مورد درمان قرار گرفته‌اند اما مبتلایان به این قارچ یك هفته پس از طوفان مراجعات خود را آغاز كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha