رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در کشور ما تنها 5 درصد از خسارت های ناشی از حوادث توسط بیمه پرداخت می شود ولی در کشورهای توسعه یافته این عدد 50 درصد است.

5درصد از خسارت‌های ناشی از حوادث توسط بیمه پرداخت می شود

سلامت نیوز:رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در کشور ما تنها 5 درصد از خسارت های ناشی از حوادث توسط بیمه پرداخت می شود ولی در کشورهای توسعه یافته این عدد 50 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص نقش بیمه در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی اظهار داشت: همیشه عنوان شده است که پیشگیری یکی از موارد مهم در مقابله با بحران است و بیمه نیز یکی از موارد مطرح شده در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی است.


وی با تأکید بر اینکه فرهنگ بیمه باید در کشور ما نهادینه شود و مردم نسبت به بیمه خانه و مزارع کشاورزی خود اقدام کنند،‌گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته توسط بیمه پرداخت می‌شود که این آمار در آسیا 15 درصد و در کشور ما حدود 5 درصد است و در حادثه سیل اوایل سال جاری نیز آمارها نشان می‌دهد که 10 درصد از خسارت‌ها را بیمه پوشش داده است و مابقی خسارت‌دیدگان تحت پوشش بیمه نبودند.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌کشور ما جزء 10 کشور اول در مخاطرات و حوادث طبیعی دنیا قرار دارد بنابر این باید در بخش‌های مختلف بیمه مورد نظر قرار بگیرد  چرا که ما 4 میلیون و 300 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی داریم که باید محصولات و مزارع آنها در مقابل بلایای طبیعی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.


نجار بیان داشت:‌ بیمه کشاورزی در کشورهای مختلف به عنوان یک سیستم حمایتی عمل می‌کند و میزان یارانه پرداختی دولت‌ها در برخی از کشورها در این خصوص 60 درصد و در برخی دیگر یارانه‌ها به 20 درصد هم می‌رسد.


وی یادآور شد: در اسناد بالادستی مدیریت بحران نسبت به بیمه حوادث غیرمترقبه جهت مدیریت ریسک و کاهش هزینه‌های دولت بعد از وقوع مخاطرات طبیعی نیز تأکید شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha