سلامت نیوز : سوختگی های الکتریکی نسبت به سوختگی های حرارتی از میزان مرگ و میر پایین تری برخوردار هستند؛اما عوارض جدی این سوختگی ها منجر به از دست رفتن عملکرد اندام و یا قطع یک یا چند عضو بدن می شود.
دکتر سید حمید صالحی،رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری با اشاره به آمار بالای سوختگی های الکتریکی در ایران به باشگاه خبرنگاران گفت:حداقل 30 درصد مصدومان سوختگی های الکتریکی را کارگران ساختمانی تشکیل می دهند که به دلیل قطع اندام دچار معلولیت و از کارافتادگی می شوند.

وی تصریح کرد:الکتریسته به جایی از بدن محدود نبوده و درهنگام عبور از بدن ممکن است به هر کدام از اندام ها آسیب برساند.

صالحی،با اعلام اینکه در سال گذشته حدود 100 بیمار سوختگی الکتریکی به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کرده اند؛بیان داشت:ازاین تعداد 25 نفر قطع عضو شده و چهارنفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی تأکید کرد:با توجه به اینکه باید تعداد زیادی اعمال جراحی بر روی اندام های آسیب دیده انجام شود؛هزینه های هنگفتنی به بیماران و تیم بهداشت و درمان کشور تحمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد:اغلب این بیماران کارگران ساختمانی هستند که از بیمه برخوردار نبوده و قادر به پرداخت هزینه های درمانی نیستند و به دلیل از کارافتادگی،اغلب به مشکلات روحی و روانی نیز مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha