چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 289509

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور طی فردا(اول اسفندماه) خبرداد.

کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در غرب و جنوب کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور طی فردا(اول اسفندماه) خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان افزود: امروز (۳۰ بهمن ماه) با فعالیت سامانه بارش زا، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران خواهند داشت. در برخی مناطق جنوب غرب بارش به‌صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی آن با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


وی در ادامه گفت: امروز (۳۰ بهمن ماه) برای دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده انتظار می‌رود. فردا (اول اسفندماه) با تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و به‌تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می گیرد، همچنین از بعدازظهر پنج شنبه تا روز جمعه (اول و دوم اسفندماه) در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

دیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارندگی فردا (اول اسفندماه) در بخش‌هایی از لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان به شکل باران و برف و در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس بارش به‌صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.


وی اضافه کرد: پنجشنبه (اول اسفندماه) دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور بطور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. جمعه (۲ اسفندماه) با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی آن محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد بود. شنبه (۳ اسفندماه) در اغلب مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم خواهد بود و از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد و در روز یکشنبه (۳ اسفندماه) نیز در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می رود.


به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی پنج شنبه (اول اسفندماه) شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول اسفندماه) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و احتمال رعد و برق در ارتفاعات بارش برف و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۲ و ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت پس فردا (۲ اسفندماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۱۴ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha