پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 289557

نان سفید، بستنی، شكلات و چیپس از جمله مواد خوراكی هستند كه برای جلوگیری از افزایش وزن باید از مصرف آنها به‌خصوص پس از ساعت چهار بعدازظهر اجتناب كرد.

سلامت نیوز:نان سفید، بستنی، شكلات و چیپس از جمله مواد خوراكی هستند كه برای جلوگیری از افزایش وزن باید از مصرف آنها به‌خصوص پس از ساعت چهار بعدازظهر اجتناب كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،نان سفید از غلات فرآوری شده و كربوهیدرات تصفیه شده تولید شده و به دلیل دارا بودن مقدار فیبر كمتر، میزان بیشتری از آن مصرف می‌شود. برخلاف نان‌های سبوس‌دار، نان سفید كه فاقد فیبر خوراكی است نمی‌تواند اشتها را كنترل كند.

 بستنی نیز از جمله خوراكی‌های ممنوعه هنگام عصر است. این خوراكی سرشار از كربوهیدرات است و مصرف مقدار قابل توجهی از كربوهیدرات تصفیه شده به انباشت چربی شكمی منجر می‌شود.

افرادی كه به دنبال كاهش وزن هستند باید از مصرف شكلات پس از این ساعت نیز خودداری كنند. چیپس سیب‌زمینی هم از بدترین گزینه‌های غذایی پس از ساعت چهار عصر است. همچنین سدیم موجود در چیپس سیب‌زمینی برای سلامت خطر دارد و بیماری قلبی و فشارخون بالا از جمله عوارض شایع مصرف بالای سدیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha