سلامت نیوز : كارشناس تغذیه مركز بهداشت استان مركزی گفت: مصرف ویتامین A در پیشگیری از اختلالات بینائی در بدن افراد موثر است.
نسرین یادگاری گفت: خانواده ها باید در تامین ویتامین آ در سبد غذایی خود حساس باشند چرا که كمبود ویتامین آ در بدن اختلالات جدّی در بینایی افراد ایجاد می كند و لازم است كه خانواده ها در تنظیم رژیم غذایی روزانه،تامین این ریزمغذی را به ویژه برای كودكان و نوجوانان با دقت دنبال كنند.
وی ادامه داد:میزان نیاز روزانه بدن هر مرد بالغ به ویتامین آ یك هزار میكروگرم و برای زنان 800 میكروگرم است كه با مصرف روزانه یك عدد هویج متوسط می توان آن را تامین كرد.
یادگاری خاطرنشان كرد:هر ساله 500 هزار كودك در جهان كور می شوند كه علت اصلی 70 درصد این كوری ها فقر ویتامین آ و سو تغذیه شدید است.
وی توضیح داد:در استان مركزی آمار دقیقی از كمبود ویتامین آ در سنین مختلف وجود ندارد،اما برنامه های مراقبتی به منظور پیشگیری از كاهش شدید میزان این ریزمغذی در بدن كودكان زیر دو سال با خوراندن قطره آ - د از پانزده روزگی نوزاد انجام می شود.
كارشناس تغذیه مركز بهداشت استان مركزی گفت:مقادیر قابل ملاحظه ای از ویتامین آ در جگر،تخم مرغ،سبزیجات سبزرنگ،میوه و سبزی های نارنجی و قرمز وجود دارد كه به سادگی با گنجاندن مستمر آن در رژیم غذایی می توان از مشكلات ناشی از كمبود این ریزمغذی در بدن پیشگیری كرد.
وی گفت:شب كوری یكی از نشانه های كمبود ویتامین آ در بدن است و هنگانی كه این كمبود شدید شود مشكلاتی چون عفونت های میكروبی و زخم قرنیه چشم به وجود می آید.
یادگاری  در پایان افزود:ویتامین آ نقش مهمی در عملكرد ژن ها در بدن دارد و باعث تفكیك سلول های مخاطی مانند پوست،ریه و روده ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha