کارشناس سازمان هواشناشی به تشریح وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.

بارش پراکنده باران در اکثر مناطق/پیش بینی کاهش دما در نوار شمالی کشور

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناشی به تشریح وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب و شمال شرق کشور بارش پراکنده به شکل برف و باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد، افزود: این سامانه ابتدا استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رفیعی با تاکید بر اینکه بارش باران به تدریج در جنوب غرب کشور نیز آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به تدریج دامنه بارش‌ها به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز نیز کشیده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه شنبه تقویت فعالیت سامانه در کشور پیش بینی می‌شود، گفت: روز چهارشنبه ادامه بارش‌ها در اکثر مناطق کشور مورد انتظار است.

رفیعی با تاکید بر اینکه روز پنج شنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد، افزود: از روز سه شنبه شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا از روز سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوسی خواهد داشت، تصریح کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

رفیعی با تاکید بر اینکه تهران امروز پدیده خاصی ندارد، تصریح کرد: حداکثر دما در تهران ۱۷ درجه خواهد بود و غبار محلی نیز پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید:حال و هوای پایتخت پس از کرونا/ حمایت تهرانی ها از پویش نه «به دست دادن»+تصاویرکارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۵ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۲۸ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha