سلامت نیوز : رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اعلام تعرفه های خدمات درمانی سال 90، تاکید کرد: بیمارستانهای دولتی و خصوصی امسال متضرر می شوند.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر به آثار و تبعات تعرفه های خدمات درمانی سال 90 اشاره کرد و افزود: متاسفانه تعرفه هایی که اعلام شده به هیچ وجه واقعی نیست.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم و بالا رفتن هزینه های حاملهای انرژی و سایر خدمات، گفت: هزینه های آب و برق و گاز به همراه سایر هزینه های مراکز درمانی خصوصی و دولتی به شدت بالا رفته اما تعرفه هایی که تعیین شده با این هزینه ها همخوانی ندارد.

خسرونیا با تاکید بر اینکه بیمارستانهای دولتی و خصوصی امسال ضرر خواهند کرد، ادامه داد: این وضعیت به خصوص در بخش دولتی بیشتر نمایان خواهد شد. چون بیمارستانهای دولتی از سال گذشته هم بدهکار بوده اند و این وضعیت در سال جاری بدتر خواهد شد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در ارتباط با اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر اینکه هزینه های هتلینگ بیمارستانهای دولتی را در قالب یارانه پرداخت می کنیم، افزود: متاسفانه از این حرفها زیاد زده می شود اما در عمل اتفاقی نمی افتد.

وی گفت: بیمارستانهای دولتی همه بدهکارند و با این تعرفه ها امسال بیشتر بدهی خواهند داشت.

تعرفه های خدما درمانی سال 90 چندی پیش اعلام شد و بر اساس آن در بخش دولتی 9.2 درصد و بخش خصوصی 7 درصد افزایش تعرفه اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha