همایش اقیانوس ها (لیسبون 2 تا 6 ژوئن 2020برابر با 13 لغایت 17 مرداد 1399) که به میزبانی مشترک دولت های کنیا و پرتغال برگزار می شود، در زمان حساسی رخ می دهد، زیرا جهان تلاش های خود را برای بسیج، ایجاد و هدایت راه حل ها برای تحقق 17 آرمان توسعه پایدار تا 2030 تقویت می کند.

اقیانوس های خود را نجات دهید، از آینده حافظت کنید

سلامت نیوز:همایش اقیانوس ها (لیسبون 2 تا 6 ژوئن 2020برابر با 13 لغایت 17 مرداد 1399) که به میزبانی مشترک دولت های کنیا و پرتغال برگزار می شود، در زمان حساسی رخ می دهد، زیرا جهان تلاش های خود را برای بسیج، ایجاد و هدایت راه حل ها برای تحقق 17 آرمان  توسعه پایدار تا 2030 تقویت می کند.

 

به عنوان یکی از نخستین فعالیت ها برای دهه به تازگی معرفی شده "اقدام برای آرمان های توسعه پایدار" آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، این همایش راه حل های نوآورانه مبتنی بر علم را با هدف شروع فصل جدیدی از فعالیت های جهانی برای اقیانوس ها پیش می برد.

 

اقیانوس های ما

 

اقیانوس ها 70 درصد از سطح زمین را پوشش می دهد ، بزرگترین زیست کره زمین و خانه ای برای تاحدود 80 درصد کل زندگی در جهان است. اقیانوس ها 50 درصد اکسیژن مورد نیاز ما را تولید می کنند ، 25 درصد از کل انتشار دی اکسید کربن را جذب کرده  و 90 درصد از گرمای اضافی حاصل از آن انتشار را می گیرند. اقیانوس ها نه تنها "ریه های سیاره" بلکه بزرگترین جذب کنند کربن آن هستند یعنی سپری حیاتی در برابر اثرات تغییرات اقلیمی.

اقیانوس ها تنوع زیستی غیرقابل تصوری را پرورش می دهد و مواد غذایی ، شغل ، مواد معدنی و انرژی مورد نیاز زندگی در این سیاره را برای زنده ماندن و شکوفایی تولید می کنند. چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز در مورد اقیانوس ها نمی دانیم ، اما دلایل زیادی وجود دارد که باید پایداری آن را مدیریت کنیم - همانطور که در آرمان های توسعه پایدار آرمان 14: زندگی زیر آب، آورده شده است.

علم واضح است – اقیانوس ها در نتیجه فعالیت های بشر با تهدیدات بی سابقه ای روبروهستند.  سلامتی و توانایی آن ها برای حفظ زندگی فقط با افزایش جمعیت جهان و افزایش فعالیت های انسانی بدتر می شود. اگر بخواهیم به برخی از مشخص ترین موضوعات زمانه مان مانند تغییرات اقلیمی ، ناامنی غذایی ، بیماری ها و بیماری های    همه گیر، کاهش تنوع زیستی ، نابرابری اقتصادی و حتی درگیری و نزاع بپردازیم ، باید اکنون برای حافظت از وضعیت اقیانوس های خود، اقدام کنیم.

 

همایش اقیانوس های سازمان ملل متحد

 

"افزایش اقدامات اقیانوس ها مبتنی بر علم و نوآوری برای اجرای آرمان 14: ارزیابی ها، مشارکت ها و راه حل ها". راه حل های پایدار برای اداره اقیانوس های شامل فناوری سبز و استفاده های نوآورانه از منابع دریایی است. این امر همچنین شامل مقابله با تهدیدات مربوط به سلامتی، محیط زیست ، اقتصاد و مدیریت اسیدی شدن اقیانوس ها، زباله ها و آلودگی دریایی ، ماهیگیری غیرقانونی ، گزارش نشده و کنترل نشده و از بین رفتن زیستگاه ها و تنوع زیستی است.

 

رهبری

 

دولت های کنیا و پرتغال  میزبان مشترک همایش اقیانوس ها خواهند بود. لیو ژنمین ، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دراموراقتصادی و اجتماعی، به عنوان دبیرکل همایش فعالیت خواهد کرد و میگوئل دسرپا سوارز، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور حقوقی، به عنوان مشاور ویژه روسای همایش اقیانوس ها در مورد اقیانوس ها و مسائل حقوقی فعالیت خواهد کرد  .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha