سلامت نیوز : بهمن کشاورز، حقوقدان و رئیس کانون وکلای دادگستری معتقد است ما احتیاجی به تصویب قانون جدیدی در مورد کودک آزاری نداریم.
بهمن کشاورز، حقوقدان و رئیس کانون وکلای دادگستری از حقوقدانانی است که معتقد است ما احتیاجی به تصویب قانون جدیدی در مورد کودک آزاری نداریم و به جای آن باید دولت به جای جاخالی دادن در این مورد، حمایت لازم را از کودکان به عمل بیاورد و قوانین موجود در این مورد را به طور درست اجرا کند.

او با حضور در کافه خبر در این مورد گفت: « من شنیده‌ام که برخی دوستان مطرح می‌کنند که ما در مورد کودک آزاری با خلا قانونی مواجه‌ایم ولی اینطور نیست. در این قانون آمده است که هر نوع آزار و اذیت کودکان و نوجوانان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آنها را به مخاطره اندازد ممنوع است.»

او ادامه داد: «بعد از آن هم در این قانون آمده است که هرگونه صدمه، اذیت، آزارجسمی کودکان و نادیده گرفتن عمدی بهداشت و ممانعت از تحصیل آنها ممنوع است و مرتکب به آن محکوم به سه ماه و شش روز تا شش ماه حبس می‌شود. که البته سه ماه و شش روز معمولا به جزای نقدی تبدیل می شود اما شش ماه حبس را قاضی‌ها می توانند صادر کنند.»

کشاورز معنقد است: « اولین کاری که دولت می تواند در حمایت از کودکان آزاردیده بکند این است که کودک را از پدر و مادری که همسایه‌های آن‌ها می آیند خبر می‌دهند که با کودکشان بدرفتاری می‌کنند حالا چه برسد به سوزاندن و ...، بگیرند چرا که این پدر و مادر لیاقت نگهداری کودکشان را ندارند. هرچند ایراد دیگری که باید در این مورد وارد کرد این است که اصلا چرا گذاشتیم پدر و مادری که توان ندارند بچه دار شوند؟ یعنی باید قانونی وضع میشد که طی آن گفته می‌شد که اساسا پدر و مادری که توانایی نگهداری فرزندانشان را ندارند بچه‌دار نشوند یا فقط یک فرزند به دنیا بیاورند، مانند کشور چین که این کار را کرد و موفق هم بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha