سلامت نیوز :وزیر آموزش و پرورش انگلستان در گزارشی اعلام کرد که تنها سه کودک از 10 کودک در این کشور برای خود کتاب دارد.

به گزارش ایسنا «مایکل گو» در این باره به رسانه‌های رسمی انگلستان خاطر نشان کرد: داده‌های آماری نشان داد که متاسفانه سه کودک از 10 کودک انگلیسی یا به عبارتی بیش از 18 هزار کودک برای خود کتاب ندارد و این موضوع می‌تواند به شدت به روند رشد فکری رده سنی کودکان و نوجوانان اثر مخرب برجای بگذارد. علاوه بر این، این داده‌ها نشان می‌دهد که شمار کودکانی هم که اصلا برای خود کتابخانه یا کتاب شخصی غیردرسی ندارند دو و نیم برابر بیشتر از حد انتظار است.

وزیر آموزش و پرورش انگلستان در ادامه به روزنامه گاردین یادآور شد: برخی از معلمان از دانش‌آموزان خود می‌خواهند که یک کتاب غیردرسی مرتبط با سنشان برای مطالعه آزاد به کلاس بیاورند، اما متاسفانه تنها سه دانش‌آموز از 10 نفر این کار را انجام داده است. علاوه براین، داده‌های اخیر هم مشخص کرد که تقریبا 40 درصد از دانش‌آموزان هشت تا 17 سال حداقل تنها 10 کتاب برای خود دارند، در حالیکه در همین رده سنی 85 درصد این دانش‌آموزان علاقه فراوانی به انجام بازی‌های رایانه‌ای داشته و 81 درصد هم به شدت به تلفن همراه اعتیاد دارند. این آمارها نشان می‌دهد که ترویج استفاده و مطالعه کتاب در میان دانش‌آموزان انگلیسی به شدت ضعیف است و این دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند اکثر اوقات خود را به انجام بازی‌های رایانه‌ای یا صحبت کردن با تلفن همراه و پیامک دادن صرف کنند.

«کریستینا کلارک» محقق دپارتمان آموزش و پرورش این کشور در این باره عنوان کرد: با تحقیق بر روی 18 هزار و 171 دانش‌آموز رده سنی هشت تا 17 سال از یکصد و 11 مدرسه در سراسر انگلستان به این نتیجه دست یافتیم که آن دسته از دانش‌آموزانی که اصلا کتاب غیردرسی ندارند از لحاظ دسترسی به موفقیت در سطح پایینی قرار دارند، در درس خواندن به شدت ضعیف بوده و نمی‌توانند به درستی و صراحت یک متن را روخوانی کنند.

همچنین براساس یک گزارش آماری که از 70 هزار نفر در 27 کشور و توسط محققان آموزشی دانشگاه «نوادا» در آمریکا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که آن دسته از کودکانی که در منزل آنان 20 کتاب یا بیشتر وجود دارد بیشتر از افرادی که در خانه آنان کتابی یافت نمی‌شود، علاقمند به تحصیل و کسب علم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha