سلامت نیوز : مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور گفت: موج جدید گرد و غبار از عصر امروز از سمت نوار غربی کشور وارد شده و اقلب استان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 بر اساس نقشه‌های پیش یابی سازمان هواشناسی موج جدید گرد و غبار عصر امروز از نوار غربی کشور وارد و بیش از 15 استان کشور را تحت تاثیر  قرار خواهد داد به طوری که برخی از استان ها به صورت شدید با این معضل مواجه می شوند و منجر به کاهش دید و کیفیت هوای بسیار نامطلوب در این استان ها خواهد شد.

پرویز رضازاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پدیده گرد و غبار طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه استان های نوار غربی کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، بوشهر، لرستان، فارس، شمال چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که این استان‌ها با کاهش دید و پایین آمدن کیفیت هوا  مواجه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: این موج جدید استان های مرکزی، همدان، قم، البرز و تهران را با شدت کمتری در بر خواهد گرفت.

مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور با اشاره به بارش باران طی امروز و فردا در مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور اعلام کرد: بارش باران استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را تحت تاثیر قرار داده و تا شمال خراسان رضوی و استان سمنان نیز امتداد خواهد داشت.

رضازاده درباره وضعیت هوای تهران خاطر نشان کرد: بارش پراکنده باران امروز بعدازظهر و امشب تهران را به ویژه در مناطق مرتفع در برخواهد گرفت. این در حالی است که پیش بینی می شود پایتخت برای فردا بارش جزیی را شاهد باشد.

مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور در پایان با بیان افزایش چهار درجه ای دما طی چند روز آینده در استان تهران و نیمه شمالی کشور گفت: دمای هوای تهران طی امروز و فردا افزایش جزیی خواهد داشت اما از روز سه شنبه تا روز جمعه بین دو تا چهار درجه سانتیگراد دمای هوا در تهران و نواحی شمال کشور افزایش خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha