یک جراح دهان، فک و صورت، با اشاره آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور، گفت: این ناهنجاری‌ها یا به علل مادرزادی و یا به دلیل تصادفات و تروما به وقوع می‌پیوندد.

آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور

سلامت نیوز:یک جراح دهان، فک و صورت، با اشاره آمار قابل توجه ناهنجاری‌های فک و صورت در کشور، گفت: این ناهنجاری‌ها یا به علل مادرزادی و یا به دلیل تصادفات و تروما به وقوع می‌پیوندد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ابوالحسن مسگرزاده، درباره ناهنجاری‌های فک و صورت، اظهار داشت: مفهوم ناهنجاری‌های فک و صورت متناسب نبودن ارتباط فکین با یکدیگر به دلایل مختلف از جمله مشکلات مادرزادی و یا عوامل اکتسابی مانند تصادفات و تروما است.


وی افزود: با استفاده از جراحی می‌توان ارتباط مناسب میان فکین را ایجاد کرد و اقدامات مناسب درمانی را برای بیمار انجام داد.


این جراح دهان، فک و صورت ادامه داد: جراحی ناهنجاری‌های فک و صورت که جراحی ارتوگناتیک نام دارد تامین عملکرد صحیح فک را به همراه داشته و سه هدف کلی به دنبال دارد. نخست اینکه تامین اکلوژن یا جفت گیری دندانی را به همراه دارد و همچنین در نکته دوم تامین زیبایی برای صورت و در نکته سوم بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس بیمار می تواند سبب شود.


وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه ی درمان ناهنجاری‌های فک و صورت پیشرفته است، گفت: تمام اقداماتی که در مراکز پیشرفته دنیا انجام می‌گیرد به همت همکاران ما در مراکز آموزشی و خصوصی صورت گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه در حوزه علمی نیست.


مسگرزاده خاطرنشان کرد: هر چند آمار دقیقی در مورد ناهنجاری های فک و صورت در کشور ما وجود ندارد ولی حدوداً به دلیل آمار بالای تصادفات میزان این ناهنجاری‌ها قابل توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha