یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 28974

متخصص تغذیه و مشاور مدیركل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اكنون سرانه مصرف نمك در كشور هفت تا 10 گرم در روز است درحالیكه مصرف روزانه سه گرم نمك كافی است.

سلامت نیوز : متخصص تغذیه و مشاور مدیركل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اكنون سرانه مصرف نمك در كشور هفت تا 10 گرم در روز است درحالیكه مصرف روزانه سه گرم نمك كافی است.
 
مسعود كیمیاگر در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از حد بودن سرانه مصرف نمك در كشور موجب شده است تا كارخانه های تولید نمك از ید كمتری در نمك ها استفاده كنند.
به گفته وی، اگر سرانه مصرف نمك در كشور كاهش یابد، كارخانه های تولید نمك، ید بیشتری به نمك اضافه می كنند كه برای سلامتی بدن نیز مفید است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: بطور معمول همان نمكی كه در طبخ غذاها استفاده می شود كافی است اما متاسفانه بیشتر مردم حتی همراه خوردن میوه نیز از نمك استفاده می كنند.
كیمیاگر با اشاره به اینكه ذائقه برای استفاده از غذاهای شور از كودكی آغاز می شود، اظهار داشت: عادت به نمك خوردن زیاد و استفاده از نمك همراه میوه به ویژه در كودكان ، سلامتی بدن را در معرض تهدید قرار می دهد.
وی با تاكید براینكه نمكدان همانند ظرف های تزئینی فقط باید در گنجه نگهداری شود، گفت: خوردن بیش از اندازه نمك ، عوارضی مانند افزایش فشارخون را برای سلامتی افراد به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha