سلامت نیوز : معاون بیمه و درمان سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: ستاد عملیاتی طرح پزشك خانواده در شهرستان های پایلوت - اجرای آزمایشی - لیست بیمه شدگان را در اختیار این سازمان قرار نداده است.
 
 مرتضی ادیانی در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس شیوه نامه موجود، ستاد عملیاتی طرح پزشك خانواده در شهرستان های پایلوت باید لیست بیمه شدگان و افراد بدون پوشش بیمه را برای صدور دفترچه های جدید در اختیار این سازمان قرار دهد.
طرح پزشك خانواده هم اكنون به صورت آزمایشی در سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: از سه استان پایلوت اجرای طرح پزشك خانواده، استان چهارمحال و بختیاری یكی از استانهایی است كه تا كنون لیست بیمه شدگان و افراد بدون پوشش بیمه را در اختیار این سازمان قرار نداده و خوزستان نیز كمتر از 15 هزار نفر از این افراد را اعلام كرده است.
ادیانی گفت: هم اكنون بیمه شدگان با دفترچه های فعلی خود می توانند در طرح پزشك خانواده خدمات دریافت كنند.
وی گفت: این سازمان به عنوان عضو اصلی اجرا و پیاده سازی طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع، معتقد به حذف موانع اجرای این طرح ملی است.
ادیانی خاطر نشان كرد، سازمان بیمه خدمات درمانی تاكنون دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در اختیار استان های پایلوت طرح پزشك خانواده قرار داده است.
در طرح پزشك خانواده هر خانواده یك پزشك مشخص دارد كه در صورت نیاز بیمار به درمان تخصصی، به پزشكان متخصص ارجاع داده می شود.
در اجرای این برنامه، پرونده الكترونیك سلامت در كنار طرح پزشك خانواده برای مردم تشكیل می شود.
برنامه پزشك خانواده سال آینده در شهرهای زیر یكصد هزار نفر و براساس برنامه پنجم توسعه به اجرا در می آید و قرار است این طرح تا سال 94 در تمامی شهرهای كشور گسترش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha